Re: UTP 5 kategorii i siec elektryczna.

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Wed 29 Apr 1998 - 16:31:15 MET DST

On 28 Apr 1998 14:29:39 GMT, chmiel_at_ibmer.waw.pl wrote:

>Z punktu widzenia bezpieczenstwa uzytkowania
>tak JEZELI: wszystkie przewody maja klase izolacji
>odpowiadajaca najwyzszemu napieciu wystepujacemu
>w przewodach umieszczonych w tym korytku.
>Z tego co wiem to przewody UTP nie maja takiej
>klasy (importowane).

Niekoniecznie... Calosc systemu polaczonego galwanicznie z kazdym z
przewodow musi miec atest na najwyzsze z napiec - czyli np. karta
sieciowa gwarantowac bezpieczne dla uzytkownika przyjecie na wejscie
napiecia 220VAC... Na ogol tego nie gwarantuja (nie mowie o
przetrwaniu karty tylko o braku przebic). Jesli bowiem przewodami
energetycznymi plynie jakas moc, to nalezy sie liczyc z ewentualnoscia
przegrzania przewodow, zmieknieccia izolacji i zwarcia do sasiednich -
sama klasa izolacji nie ma tu wiele do rzeczy, przyjmuje sie ze
zwarcie miedzyprzewodowe w korttku mozliwe jest ZAWSZE. Tak wiec nawet
zapewniajac samym kablom wlasciwa klase izolacji - NIE NALEZY.
Osobna sprawa sa zaklocenia - sadze ze i UTP Level 3 nie bedzie miala
przeklaman co dopiero STP Level 5. Tyle ze jak napisalem - poki diabel
nie namiesza, bo potem roznie byc moze.

Darek