Re: Czy kto zna lepszy packer od ACB 2.00

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_friko2.onet.pl)
Data: Mon 27 Apr 1998 - 00:22:16 MET DST

Razu pewnego a konkretnie Thu, 23 Apr 1998 18:19:14 GMT,
algi_at_kki.net.pl (ALGI) napisal(a):

>BTW Kiedyś miałem taką BMP truecolor zajmującą 1.2MB
>Można było przełożyć na PNG (ok 400kb) lub JPG (ok 300kb ale ze stratą
>jakości) a RAR pakną to swoim 'algorytmem do multimediów' na 243kb .
>No ale ten algorytm to tylko do truecolor'u
>Ale już jak BMP przekonwertowałem na 256 kolorów to paknęło na
>398 kb

A propos pakowania grafiki, nie spotkalem jeszcze nic wydajniejszego
od formatu FIF (nie mylic z JFIF! to co innego). 1,2 mb BMP lub TGA
pakuje do ok... 50 kilo. Bez specjalnej utraty jakosci, wiecej nawet!
JPEGi, ze swoja cholerna pikseloza po przepakowaniu na FIF z
quality=90% calkiem ladnie sie wygladzaja. Przy mniejszych rozmiarach.
Format jest tzw. "resolution independent", co m.in. znaczy, ze mozna
ustawic sobie takie parametry jak glebie zoom`a, fizyczne rozmiary
obrazka i troche innych bajerkow. Miodzio. Do skladowania duzej ilosci
obrazkow na jak najmniejszej powierzchni dysku jak znalazl. Niestety,
kompresor jest dosc wolny, a poza tym przy duzych jednokolorowych
powierzchniach widac drobne "smieci" przy jakosci mniejszej niz 100%.

Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.

           mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA