Re: Pigulki - Artykol na temat rozwiniecia Polskiej Informatyki

Autor: Mariusz Artur Borkowski (M.Borkowski_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Thu 16 Apr 1998 - 21:41:33 MET DST

> : Ostatnio popularna staje sie Java, dzieki ktorej dowolny
> : program mozna uruchamiac na dowolnym systemie, i nie trzeba
> : bedzie juz patrzyc na jaki system jest potrzebny mi program,
> : ale tylko na to jaki system jest dobry.
>
> Czyżbyś był kolejną osobą, która uwierzyła w zapewnienia
> marketingowców?
> Pamiętasz może jeszcze głośne trąbienie o "przenośności języka C"?
> Z Javą bedzie pewnie podobnie...
>
> Leszek.

OK, Java to nie jest "pernamentne pacaneum" na wszystkie
problemy komputeryzacji, ale to nie to samo co C, w standardzie
jezyka C pozostawiono wiele miejsca na cechy zalezne od
implementacji, w Javie juz nie; biblioteki standardowych
funkcji w Javie sa znacznie bogatsze.
W chwili obecnej chyba jedynym zagrozeniem przenosnosci
programow napisanych w Javie jest forsowanie przez
Microsoft wlasnej "Javy", niekompatybilnej ze standardem.

--
                                           Mariusz Borkowski
                              mailto:mborkows_at_elka.pw.edu.pl