Re: kontrola temperatury procka

Autor: Adam Niedzwiadek (adam_at_stgambitREMOVE.gda.pl)
Data: Thu 16 Apr 1998 - 11:10:10 MET DST

Zasilanie z plyty nie jest chyba konieczne do kontroli obrotow.
Trzy piny na plycie to: +12V, ground i rotation.
Wystarczy aby pin rotation byl zwierany do masy raz na kazdy obrot wiatraka
(nie ma obawy zwarcia - opornosc tego przejscia jest 9kohm - na Asusie
TX97-E).
Niestety aby skorzystac z automatycznej redukcji obrotow wiatraka trzeba
podlaczyc jego zasilanie do plyty.
A tak na marginesie, czy ktos widzial w sprzedazy wiatraki
z sygnalem rotation i zlaczem 3-pinowym do plyty ?

Co do temperatury, to jej pomiar realizuje czujnik umieszczony pod
procesorem, w otworze gniazda Socket 7 (Asus TX97-E). Nie ma to zwiazku z
rodzajem wentylatora i sposobem jego zasilania.

Pozdrawiam
Adam Niedzwiadek
adam_at_stgambit.gda.pl