Re: kontrola temperatury procka

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Thu 16 Apr 1998 - 11:44:50 MET DST

Adam Niedzwiadek wrote:

> Co do temperatury, to jej pomiar realizuje czujnik umieszczony pod
> procesorem, w otworze gniazda Socket 7 (Asus TX97-E). Nie ma to zwiazku z
> rodzajem wentylatora i sposobem jego zasilania.

Zawsze mnie to zastanawialo (nie mam takiego czujnika u siebie). Czy ten czujnik
styka sie jakos z obudowa procesora ?
Jesli nie, to to jest do kitu. Bezwladnosc takiego ukladu (powietrze ma b. mala
przewodnosc cieplna) bylaby taka, ze procesor dawno by sie sfajczyl a czujnik by
nie zareagowal.
Dlatego sie pytam, ze ten czujnik to scalak przylutowany do plyty (tak ?) a wiec
nie mozna regulowac wysokosci jego zamocowania tak, zeby dobrze przylegal do
procka. Zreszta niektore procki maja plastikowy spod (np. moj IBM) co tez nie
jest za dobre jesli wykorzystywac go do pomiaru temperatury. Czujnik umieszczony
na radiatorze bylby znacznie bardziej uzyteczny niz ten scalak pod spodem...

Zbyszek Klos