Re: Monitory 15"

Autor: Radoslaw Poplawski (XXXradekp_at_usa.net)
Data: Sat 11 Apr 1998 - 21:29:54 MET DST

On Sat, 11 Apr 1998 13:26:09 GMT, jozef_at_kki.net.pl (Lukasz 'DentarG'
Jozwinski from Lublin) wrote:

>W moim zasięgu są 3 monitory 15":
>- Deawoo 15" OSD :)) ... dokładnego typu nie podają w sklepie, ale po
>przygodach z falowaniem raczej go nie kupię - cena ok. 850 zl

Nie wypowiadam sie, nie widzialem. Ale jedno Daewoo 15" juz mialem i wiecej
nie chce.

>- Hyundai 15" 5870B - widziałem przez chwilę w działaniu w sklepie,
>ale nie z moją kartą graficzną, więc nie wiadomo jakby działał u mnie.

Podobny niezly obraz, jeden znajomy kupowal dla drugiego. Osobiscie
stwierdzilem, ze kontrast bardzo mi sie podoba.

>Ma podobno 100Hz w 800x600 i 75 w 1024x768 ... cena ok. 880 zl.

Ma to kazdy monitor 15". Oprocz wyjatkowo kiepskich nie osiagajacyh
69-70kHz.

>- Panasonic 15" P50 - jedyny markowy w tym zestawie, jedyny z własną
>stroną www, na której są jego parametry i opis, z którego wynika, że
[...]
>??) - sprzedawca mówił, że sam używał panasonica i co do jakości
>obrazu nie miał zastrzeżeń .... cena ok. 1060 zl ...

A ja widzialem taki monitor. Kolor czerwony byl jakis taki rozowaty. Ale byc
moze to byla wina karty graficznej. Natomiast rozmyty lewy gorny rog ekranu
(ok. 1/4)to juz ewidenta wina monitora. Rozmycie to wystepowalo przy
1024x768_at_75Hz. Przy 85Hz pewnie by sie znacznie powiekszylo, niestety karta
Miro nie udostepniala wiecej.

>Acha jescze w granicach rozsądku można kupić NEC 5G 17" za ok. 1200
>zl, z tym że na www NEC'a nie znalazłem takiego modelu monitora, więc
>albo jest jakiś starożytny (bo cromaclear 17" kosztuje 4500 zl
>!!!!!!), albo jest to 15", tylko ten co sprzedaje się nie zna ???

Chyba z wyprzedazy. Polecam Neca A500. Wlasnie taki sobie sprawilem.
Ogladalem tz CTX1569SE i ADI MicroScan15 (ten od ChipTia). O ile CTX w
800x600 dawal obraz calkiem przyzwoity to w 1024x768 wyraznie sie rozmywal.
Sprzedawcy powiedzialem, ze szukam monitora, ktory bedzie bez zarzutu
pracowal w 1024x768 bo czasem do tekstow potrzebuje takiej rozdzielczosci.
On na to: "ale jak sie powiekszy literki to obraz jest calkiem dobry".
Ciekawe podejscie... po co mam powiekszac liteki skoro moge zostac przy
800x600 i miec jej takie samej wielkosci a obraz ostrzejszy.
Z kolei ADI w 1024x768 dawal obraz czysttszy od CTX, ale jakis strasznie
poszatkowany. Ogolnie straszna nedza - za co oni przyznaja te Chip-Tipy?

W koncu trafilem na tegoz Neca A500 - obraz w 1024x768 ostry jak zyletka,
zadnych rozmyc. Nawet w 1152x... da sie bez problemu pracowac (ale trzeba
sie troche przyblizyc do monitora :) )Troche klopotliwe OSD i przyciski, ale
warto kupic dla samego obrazu. Polecam.

>Jest jeszcze Samsung 15" 500S za 1135 zl, ale za Samsunga to chyba za
>dużo ... bo widziałem CD-ROM samsunga, sprzet RTV samsunga i jest to
>coś na poziomie gorszym niż no name ......
>Po za zasięgiem jest NEC E500 ok. 1650 zl, NEC M500 (pewnie z
>głośniczkami ??) za ok. 1830 zl, oraz Sony 100SX za ok. 1470 zl ...

M500 ma CromaClear (plamka 0.25). Podbno obraz lepszy od A500, choc ciezko
mi to sobie wyobrazic :) Ma takze glosniki + mikrofon. I kosztuje 1550zl.
Nie wiem co to Nec E500.

>W tej chwili uważam, że panasonic będzie najlepszym zakupem, jeśli
>chodzi o dane teoretyczne i cenę, ale oczywiście najpierw obejrzę
>wszystko w sklepie i kupie pod warunkiem, że będzie można zwrócić w
>wypadku braku "kompatybilności" moją kartą graficzną ...

Nie powinno byc zadnych problemow w przypadku Neca. Obraz prawie zawsze przy
zmianie rozdzielczosci wypelnia caly prostokat (niekiedy potrzbna jest
kosmetyczna poprawka). Przy zmianie rozdzielczosci o najmniejsza czesc Hz w
programie do karty Diamond obraz automatycznie sie synchornizuje na nowo
tak, ze nie jest mozliwe ustawienie obrazu za pomoca zmiany Hz jak w Daewoo
:) Ogolnie: tak wlasnie wyobrazalem sobie monitor prawie dokonaly za 1100zl.

>Jeśli ktoś ma doświadczenia z monitorami Panasonic, to proszę o uwagi
>... chciałbym też poznać sposób na obliczenie cz. odświeżania z innych
>parametrów .....

Kazdy monitor 15" oferujacy 69kHz pracuje w 100Hz przy 800x600, 85Hz
1024x768 i ok.70Hz w 1152...

Radoslaw Poplawski (Wroclaw)

--
F1: http://www.kki.net.pl/f1/