Monitory 15"

Autor: Lukasz 'DentarG' Jozwinski from Lublin (jozef_at_kki.net.pl)
Data: Sat 11 Apr 1998 - 15:26:09 MET DST

Dużo się ostatnio na liscie mówi o monitorach, więc postanowiłem sobie
zmienić moją 14" na 15", żeby w końcu można było zobaczyć coś w
800x600 ... Już nazbierałem trochę mamony i pochodziłem po sklepach.
W moim zasięgu są 3 monitory 15":
- Deawoo 15" OSD :)) ... dokładnego typu nie podają w sklepie, ale po
przygodach z falowaniem raczej go nie kupię - cena ok. 850 zl
- Hyundai 15" 5870B - widziałem przez chwilę w działaniu w sklepie,
ale nie z moją kartą graficzną, więc nie wiadomo jakby działał u mnie.
Ma podobno 100Hz w 800x600 i 75 w 1024x768 ... cena ok. 880 zl.
- Panasonic 15" P50 - jedyny markowy w tym zestawie, jedyny z własną
stroną www, na której są jego parametry i opis, z którego wynika, że
ma dużo więcej opcji niż poprzednie dwa, tylko że nie ma podancyh
częstotliwości odżwieżania (co wg. mnie jest jednym z najważniejszych
parametrów). Są podane natomiast częstotliwości V.sync i H.sync .. z
których chyba można w jakiś sposób obliczyć cz. odświeżania (ale jak
??) - sprzedawca mówił, że sam używał panasonica i co do jakości
obrazu nie miał zastrzeżeń .... cena ok. 1060 zl ...
Acha jescze w granicach rozsądku można kupić NEC 5G 17" za ok. 1200
zl, z tym że na www NEC'a nie znalazłem takiego modelu monitora, więc
albo jest jakiś starożytny (bo cromaclear 17" kosztuje 4500 zl
!!!!!!), albo jest to 15", tylko ten co sprzedaje się nie zna ???
Jest jeszcze Samsung 15" 500S za 1135 zl, ale za Samsunga to chyba za
dużo ... bo widziałem CD-ROM samsunga, sprzet RTV samsunga i jest to
coś na poziomie gorszym niż no name ......
Po za zasięgiem jest NEC E500 ok. 1650 zl, NEC M500 (pewnie z
głośniczkami ??) za ok. 1830 zl, oraz Sony 100SX za ok. 1470 zl ...

W tej chwili uważam, że panasonic będzie najlepszym zakupem, jeśli
chodzi o dane teoretyczne i cenę, ale oczywiście najpierw obejrzę
wszystko w sklepie i kupie pod warunkiem, że będzie można zwrócić w
wypadku braku "kompatybilności" moją kartą graficzną ...

Jeśli ktoś ma doświadczenia z monitorami Panasonic, to proszę o uwagi
... chciałbym też poznać sposób na obliczenie cz. odświeżania z innych
parametrów .....

DentarG

--
       e-mail:jozef_at_kki.net.pl - from Lublin
Warcraft II page - http://hipokrates.am.lublin.pl/war2/