Re: CHIPSET VIA APOLLO -100 MHz

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Thu 26 Mar 1998 - 22:16:09 MET

zklos_at_ihlpq.ih.lucent.com napisał(a):

> Ostatnio kupowalem CD-ROM'a. Czy ktos zna miejsce, gdzie mozna normalnie kupic np.
> 8x ? Ja chcac kupic 6-8ke, musialem kupic 24x bo nic wolniejscego nie ma
> (no i wydac te 300zl). Podobnie jest z prockami.

Za niewiele większe pieniądze można kupić zmieniarkę Pioniera na 6
płyty 8x bodajże w FFSystems czy Computers ...

> Nie bede dalej dyskutowac na ten temat bo i tak wiadomo jak jest.

Myślę jednak że jest inaczej, po prostu cena komputera jest stała:
1000 $ za low end i 2500 za highend
Zmienia się tylko pojęcie co jest w danej chwili low a co high ...
Ma to się zmienić wraz z wprowadzeniem NCtów czyli drógą młodością
terminali, ale nie bardzo mi się chce w to wierzyć ...
Zwyczajnie nie opłaca się produkować słabszych procesorów skoro w tej
samej fabryce można produkować coś technicznie lepszego lepiej
wykorzystując moce produkcyjne ...
Faktem jest że zawsze oprogramowanie jest o krok z tyłu za sprzętem
(poza wyjątkami jak wizualizacje 3D i ogólnie profesjonalna grafika,
gry, obliczenia itp), tak było zawsze, w chwili gdy wchodziło 486
większość programów chodziło optymalnie nawet na 386SX, tyle że to się
szybki zmienia, teraz wszystkie programy (poza rzeczami które
wymieniłem wyżej) spokojnie i wydajnie chodzą na P133 i 32 MB RAM, ale
już za pół roku nowe wersje będą pewnie wymagały P233MMX i 64 MB RAM,
a za rok PII-300. Taka jest po prostu od dawna kolej rzeczy ...
Pewnie że nikt nikogo nie zmusza do zmiany starych programów, tyle że
rzadko kto działa w zupełnej izolacji od innych i pewne standardy
wymiany dokumentów wymagają "bycia na czasie" przynajmniej do pewnego
stopnia ...

--
    _/         _/    _/    _/   _/     _/_/_/_/        Lukasz Bajonski
   _/         _/    _/    _/  _/      _/            ( lbajon_at_sgh.waw.pl )