Re: CHIPSET VIA APOLLO -100 MHz

Autor: zklos_at_ihlpq.ih.lucent.com
Data: Thu 26 Mar 1998 - 09:23:00 MET

W tym temacie mozna dlugo dyskutowac.
Jedni twierdza, ze rozwoj procesorow idzie tak 'sam z siebie', ze ich producenci
sa zmuszeni (przez kogo ? - chyba przez producentow oprogramowania ???)
robic coraz to szybsze procesory itp itd.
W ten sposob latwo sobie uzasadniac koniecznosc kupowania coraz to nowego sprzetu.
Sa jednak tacy jak ja, ktorzy twierdza, ze caly te postep to efekt wyscigu
po kase, ktory naszym kosztem prowadza producenci sprzeu i oprogramowania
(efektywnie ze soba wspolpracujac na tym polu)
Agresywne kampanie reklamowe, ktorych bezplatnymi pomocnikami sa autorzy
niektorych artykulow w poczytnych czasopismach komputerowych, maja na celu
stworzenie rzeczywistosci w ktorej komputer majacy pol roku jest przey
i szybko trzeba cos wymieniac bo nikt nie bedzie chcial tego kupic (poczytajcie
np. ostatniego ENTER'a).
Prawda jest taka, ze do wiekszosci zastosowan np. biurowych nadal wystarczylby
DX4/100 ale gdziew to mozna kupic ? Trzeba kupic con. P-200MMX a najlepiej
PII-300 ! Do Word'a ! Albo do pasjansa !
I tylko naiwni uwierza, ze Intel wymysli Slot 1, zeby dac swiatu szybsze komputery.
Chodzi tylko o to, zeby ludziom zaczelo sie wydawac, ze Socket 7 to zlom.
A druga rzecz to wykoszenie konkurencji. Slot 1 jest patentowany i np. AMD
nie bedzie moglo robic prockow z tym zlaczem albo bedzie musialo slono za to placic.
Kto na tym skorzysta ? Intel, bo aMD jest udupione. Nikt nie kupi procka
z 'przestarzalym' (i za wolnym dla QIII) Socketem 7.
Nikt nie chce miec przestarzalego sprzetu (zeby sie kumple nie smiali)
i wywali co pol roku nowa kase, zeby miec PII.

Chce jasno powiedziec, ze nie jestem przeciwnikiem szybszych procesorow.
Sa zastosowania (np. gry 3D) gdzie zadna moc obliczeniowa nie jest za mala.
Ale wkurzaja mnie hasla, ze jakis tam procesor to przezytek.
I jak ktos mowi, ze cos umiera tak samo z siebie.
Prawa rynku a raczej bezlitosnej walki o naiwnego klienta to wywoluja.
I to nie umiera tylko jest zabijane.

Ostatnio kupowalem CD-ROM'a. Czy ktos zna miejsce, gdzie mozna normalnie kupic np.
8x ? Ja chcac kupic 6-8ke, musialem kupic 24x bo nic wolniejscego nie ma
(no i wydac te 300zl). Podobnie jest z prockami.

Nie bede dalej dyskutowac na ten temat bo i tak wiadomo jak jest.

Zbyszek Kloa