Re: Emulator karty sieciowej

Autor: Przemyslaw Popielarski (abe_at_ikp.pl)
Data: Wed 25 Mar 1998 - 23:38:21 MET

-----Original Message-----
From: Dominik Jakub Dobruchowski <dobrysys_at_onet.pl>

Pozwolisz, ze odpowiem tylko na drugie na pytanie...

>Czy instnieje znakowy (tzn. dosowy) program do obsługi poczty postawiony
>na dedykowanym komputerze, który by na przykład co 6 godzin dodzwaniał
>się do inetu, ściągał pocztę i następnie się rozłączał?

Oczywiscie. Sam cos takiego zrobilem u siebie w firmie. Jest to co nieco
przerobiony Mastgate i doskonale wspolpracuje z Netware 3.12 i Pegasus Mail.
Chodzi to u mnie od listopada '97 na 386sx z 4MB ram, ale wystarczylby XT z
640K :) Nie mam zadnych problemow, poza tym, ze jak ten rzech pochodzi z
2-3 tygodnie, to sie czasami zawiesza. Chyba juz jest za stary, biedaczek.

Napisalem 'przerobiony Mastgate', bo pamietam, ze zmixowalem to jeszcze z 2
programami. W tej chwili zapomnialem nazwy, ale jutro moge ci powiedziec.
Wymiane poczty robie przez protokol UUCP, ktory umozliwia kazdemu kto ma
konto w lokalnej sieci miec indywidualne konto internetowe. Piekna sprawa i
tanio wychodzi dla firmy. Oczywiscie mozesz dowolnie konfigurowac: co ile
lub o ktorej ma sie laczyc, czy ma sie laczyc tylko gdy oczekuje poczta do
wyslania, itd...
Zdaje sie ze dobry polski (choc ogolny) opis tego jest IdS-ie. Do tego
zalecalbym przestudiowac troche oryginalnej dokumentacji. Wszystko
oczywiscie free, do sciagniecia z inetu.

Program laczy sie w trybie terminalowym, konfigurujesz go na co ma oczekiwac
(np na pojawienie sie User: albo Password:) i kiedy ma co wpisywac. Sam
dzwoni, sam sie rozlacza. Po skonfigurowaniu potrzebuje totalne 0 obslugi.

Chyba o to ci chodzilo ? [sorki za przydlugi list]

./ premax
./ abe_at_ikp.pl, premax_at_abe.com.pl
./ uin 9022511
./ koniec i bomba, a kto czytal ten traba. w.g.