Re: CHIPSET VIA APOLLO -100 MHz

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Mon 23 Mar 1998 - 10:51:42 MET

Adam Nowak wrote in message <3515A04D.51A505A8_at_friko.onet.pl>...
>Cos nieuwaznie czytasz anandtech :
>
>"As mentioned before, not all CPU's will work at the 90MHz bus speed
>setting, the Pentium MMX had no
> problems at all clocking in at 180/90, 225/90, and
>270/90. The AMD K6 and Cyrix 6x86MX test systems kept on
> corrupting the Windows Registry file, however with
>extreme and unorthodox cooling methods Winstone 97 did
> complete a single test run, revealing the
>performance of the 90MHz bus speed on Socket-7 processors is quite
> dramatic itself...whetting our appetites for an
>impressive introduction of the first true 100MHz bus speed Socket-7
> [...]

To niestety tylko 90MHz. Sam podkrecam Intela na 83, do 90 juz niewiele
brakuje :-)
W ostatnim CT jest test plyt Socket 7 AGP. Do testow uzyli prototyp AMD K6
266 ze specyfikacja "szyna 100MHz". Oprocz tego podali wyniki testow
niskopoziomowych transferu do pamieci dla Intela przy 100MHz, ale nie podaja
wynikow dla W95. Byc moze pada przy tej czestotliwosci.

Tak przy okazji, a wlasciwie wracajac do tematu. Z kilkunastu plyt
przetestowanych tylko 3 daja sensowne rezultaty, w tym ASUS na chipsecie SIS
(wiarygodnie dziala do 83MHz), prototypowa plyta ALI z szyna 100MHz i
jeszcze cos, ale nie pamietam jaka (chyba Elitegroup na SIS). VIA VP3
wychodzi slabo a MVP3 ktora testowali byla w fazie wczesnego prototypu, wiec
nie mozna o niej nic powiedziec. Z porownania chipsetow wynika, ze ALI
Aladdin V+ ma najwieksze mozliwosci (wydajnosc i predkosc szyny), nieco
slabiej ale tez przyzwoicie wypada SIS 5591.

Pozdrowienia
Andrzej Popowski
(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address )