Czym sa strony www [bylo: Re: Czcionki do win - gdzie sa do wziecia?]. :)

Autor: andy (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Sun 22 Mar 1998 - 08:11:55 MET

On 21 Mar 1998 14:11:50 +0100, zielinski_at_ckzeto.com.pl (Michal
Zielinski) wrote:

>Czegos tu nie rozumiem.Co maja czcionki do stron WWW?

Jak to co maja, po prostu na tych stronach w takiej czy innej postaci,
ale one *sa*!!!
Wszyscy tu obecnie piszacy sprawiacie wrazenie jakbyscie wchodzili na
strony www od razu do kodu zrodlowego i widzieli tylko HTML, CSS, JS,
CGI, SSI. Panowie to nie tak! Strony www podobnie jak dzisiejsza nauka
sa interdyscyplinarne (czyli tu multimedialne :)), to przede wszystkim
teks, grafika i muzyka i kazdy normalny czlowiek czuje intuicyjnie, ze
o kazdej z tych spraw, w pewnym stopniu, mozna sie rowniez na
pl.comp.www wypowiedziec, bo dotycza one stron. Pisalem juz w
poprzednim poscie, ze niedosyt atrakcyjnych czcionek poczulem
projektujac bannery na strony, tak wiec oczywistym mi sie wydalo, ze
ktos juz pewnie tez mial ten problem i jednym z miejsc gdzie o to
mozna zapytac jest pl.comp.www. Gdyby istniala grupa pl.comp.czcionki
to bym sie tylko tam zapytal, ale poniewaz nie istnieje (i IMO istniec
nie powinna) to pytanie o czcionki mozna zadac na kilku roznych
grupach, w tym na pl.comp.www. Twierdzenie, ze tu tego pytania zadac
nie mozna jest nonsensem i swiadczy o swoistej ograniczonosci
wyobrazni odpowiadajacych, ktorzy zamiast tekstu, grafiki i muzyki
widza na www tylko HTML, CSS, JS, itp. :( Jesli wam sie nie podobaja
tego typu pytania to zmiencie nazwe grupy na np.
pl.comp.html.css.js.itp i wtedy sie tu moze o czcionki nie zapytam. :)
Stracilem tylko czas na wybronienie sie od bezsensownych zarzutow,
zamiast zrobic cos porzadnego, a tego co chcialem i tak nie mam.
Ech.... :(

>Sprawa ma sie jednak zupelnie inaczej, gdy robi sie obrazek , np banner
>czy cos w rodzaju ruchomego gifa.Jak masz gdzies konto na ftp , to moge

Pisalem juz w tym i w poprzednim poscie, ze wlasnie do tego byly mi
potrzebne czcionki.
(no a co by bylo gdybym chcial uzyc dynamicznych fontow? ;))

A propos, jak pozniej odroznic zainstalowane na komputrze czcionki
dodatkowe, od tych standardowych - czy jedyny sposob to spisanie sobie
nazw tych czcionek, ktore teraz sa?

>Ci wrzucik kikadziesiat czcionek. Poza tym sa na ostatnich plytach z

Byl bym wdzieczny gdybys mogl mi je przeslac e-mailem (moze byc MIME).
Dzieki...

ak