Re: Czym sa strony www [bylo: Re: Czcionki do win - gdzie sa do wziecia?]. :)

Autor: Bart Ogryczak (B.Ogryczak_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Sun 22 Mar 1998 - 12:51:22 MET

andy wrote:

> Jak to co maja, po prostu na tych stronach w takiej czy innej postaci,
> ale one *sa*!!!
Jesteś głupi czy tylko udajesz?
Na stronie jest *text* i grafika a nie czcionki!
Oglądam sobie strone www, czcionka którą wyświetlony jest text to
-adobe-helvetica-12-*-*-*-*-iso8859-2, i co to ma wspólnego z jakimiś
czcionkami TruTajp pod Windoze?

> Wszyscy tu obecnie piszacy sprawiacie wrazenie jakbyscie wchodzili na
> strony www od razu do kodu zrodlowego i widzieli tylko HTML, CSS, JS,
> CGI, SSI. Panowie to nie tak!
A ty widzisz IE który wyświetla Times New Roman CE...

> Strony www podobnie jak dzisiejsza nauka
> sa interdyscyplinarne (czyli tu multimedialne :)), to przede wszystkim
> teks, grafika i muzyka i kazdy normalny czlowiek czuje intuicyjnie, ze
> o kazdej z tych spraw, w pewnym stopniu, mozna sie rowniez na
> pl.comp.www wypowiedziec, bo dotycza one stron. Pisalem juz w
> poprzednim poscie, ze niedosyt atrakcyjnych czcionek poczulem
> projektujac bannery na strony, tak wiec oczywistym mi sie wydalo, ze
> ktos juz pewnie tez mial ten problem i jednym z miejsc gdzie o to
> mozna zapytac jest pl.comp.www.

Poczułeś niedosyt czcionek pod windozą robiąc grafikę
właściwe grupy to pl.comp.os.win95 oraz pl.comp.grafika

[ciach bełkot]

> A propos, jak pozniej odroznic zainstalowane na komputrze czcionki
> dodatkowe, od tych standardowych - czy jedyny sposob to spisanie sobie
> nazw tych czcionek, ktore teraz sa?

Standardowe są czcionki typu:
SansSerif (eg. X11 Helvetica, w windozie Arial,M$ SansSerif)
Serif (eg. Times)
Monospace (eg. Courier)
i tyle...

Bart

--
"no way of knowing if she's right or if she's wrong ..."
General.Bart_at_ThePentagon.com || http://rainbow.mimuw.edu.pl/~bart