Re: Czcionki do win - gdzie sa do wziecia?

Autor: Michal Zielinski (zielinski_at_ckzeto.com.pl)
Data: Sat 21 Mar 1998 - 00:26:25 MET

> A mnie tak. Mowisz to tak jakbys na swojej stronie mial tylko obrazki
> i ani jednej litery. Sporo ludzi robi swoje strony w windowsach, ja
> niestety w tej chwili rowniez i pytanie o dodatkowe czcionki nasunelo
> mi sie wlasnie podczas projektowania strony, gdyz poczulem niedosyt
> jesli chodzi o wzory czcionek.

Czegos tu nie rozumiem.Co maja czcionki do stron WWW?
> Sadzilem, ze wiecej osob zakladajacych strony bedzie tym
> zainteresowanych, lub ze juz sie tym w przeszlosci zainteresowali i
> znaja odpowiedz na postawione pytanie, ktore wlasnie z powodu
> projektowania strony zadalem m.in. rowniez na pl.comp.www.
> Ale widac wszyscy tu odpowiadajacy projektuja strony dla czytajacych
> je wylacznie spod lynxa. ;)

IMHO nie zrozumiales tematu, lub moze nie wiesz: HTML jest jezykiem
interpretowanym przez przegladarke , co oznacza , ze dostaje ona
polecenia typu:

 wysrodkuj
 wypisz tekst "..." fontem ArialCE

zas sam font pobierany jest z LOKALNEGO komputera. Czyli najpierw
musialbys przekonac uzytkownika, aby pobral od ciebie pakiet czcionek,
zainstalowal je na swoim komputerze a potem przegladal Twoja strone.

Sprawa ma sie jednak zupelnie inaczej, gdy robi sie obrazek , np banner
czy cos w rodzaju ruchomego gifa.Jak masz gdzies konto na ftp , to moge
Ci wrzucik kikadziesiat czcionek. Poza tym sa na ostatnich plytach z
PCWKomputer , ale nie maja (chyba) polskich liter. Poza tym polecam
wersje instalacyjne programow np Corel 7.0 PL , Corel 3.0 PL.

Pozdrowienia

Michal Zielinski zielinski_at_ckzeto.com.pl

Odpowiadajac usun REMOVE_ME z adresu
Microsoft Windows 95:
               What do I have to fix today?