Re: Re: Czy nagrywanie jest wiedza tajemna?

Autor: Adam Hetmański (hetman_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 18 Mar 1998 - 23:15:36 MET

Pewnego dnia Tue, 17 Mar 1998 21:01:12 +0100, Tomasz Jarnot
<jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl> rzucił/(a) tekst:

>1. Komputer musi byc na 100% sprawny i maksymalnie firmowy - jesli tylko
>cie na to stac kupuj dobre, wydajne, firmowe podzespoly. Optymalna
>konfiguracja do nagrywania to P166 MMX, 32 MB RAM, duzy HDD niekoniecznie
>UltraDMA, karta grafiki Tseng ( nie samym nagrywaniem zyje czlowiek ),
>monitor wedle uznania, plyta glowna Asus, Shuttle lub Abit ( tutaj
>konicznie cos firmowego ) ,dobry czynik CD ( polecam Teac 24 lub 32 speed
>IDE, ew. Asus 34 speed ).

Nie potrzeba tak "szybkiej" maszyny - sam narywam na P100MHz i 24 MB
RAM i nie mam żadnych z tego powodu problemów.
Natomiast co do dobrego czytnika CDROM to w zupełności się zgadzam,
ale dodatkowo poleciłbym na SCSI, bez obciążania maszyny można
kopiować on-the-fly i dzięki temu możesz robić inne rzeczy podczas
kopiowania.

>2. Obojetnie czy masz nagrywarke SCSI czy IDE - zaopatrz sie w czytnik CD
>ktory sciaga sciezki Audio, abys nie musla tego robic nagrywarka ( szkoda
>jej zuzywaac na odczyt ). w/w przeze mnie napedy robia to bezblednie z
>pelna predkoscia.

100% racji - ale i w tym przypadku lepszy jest czytnik CD na SCSI

>4. Sednem sprawy jest dobry soft do nagrywarki. polecam Easy CD Creator
>3.01b. Robi wszystko lacznie z kopiowaniem CD->CD za pomoca czytnika IDE i
>dowolnej nagrywarki. Do tej pory takie kopiowanie to byla wylacznosc dla
>tandemow na SCSI.

Tu mam pytanie: a nagrywa w DAO!?

>5. Teraz system - najlepiej Winda95. Teraz mnie tu pewnie wszyscy zabija
>ale trudno. Pod ten system jest ow Easy CD Creator. Najwiekszy haczyk tkwi
>w tym, ze aby sobie moc jeszcze popracowac w czasie nagrywania trzeba
>dopisac dwie linijki w sekcje [vcache] w system.ini
>MinFileSize=2048
>MaxFileSize=4096

Jedna z najważniejszych spraw pod windą - bez tego bardzo szybko
można ujrzeć :Buffer underrun :-((

>6. Im szybszy procek tym lepiej - wiecej jego zasobow zostanie do pracy.

Albo kopiować on-the-fly z czytnika CD na SCSI na nagrywarkę na SCSI

Ciao!
Hetman