Re: Medalist Pro ST52520A -UDMA???? & Anegdota o UDMA

Autor: Cooger (squadaq_at_box43.gnet.pl)
Data: Sun 15 Mar 1998 - 18:28:14 MET

>Dobrze.

Jak jesteś zadowolony, nic ci się nie sypie to chyba dobrze . Nie ?

Szczerze to ja w ogóle nie rozumiem takiego pytania ... czy tobie da
zadowolenie, że jakiś tam dysk wygrał test w jakiejś tam gazecie ? Przecież
to nie ważne, ważne, że to TY jesteś zadowolony a nie jakiś pan redaktor ...
Przy czym w cale nie neguję sensowności przeprowadzania takich testów czy
porównań.

BTW z tym UDMA ... Mała "anegdota" : W pewnym komputerze siedziała sobie
płyta główna która w instrukcji, jak i również w BIOS-ie miała napisane :
UDMA (tzn. że niby obsługuje). Komputer nie był mój tylko znajomego, ale
akurat stał u mnie w domu (coś musiałem mu zainstalować ;) ). Akurat w tym
czasie wymieniłem sobie dysk, no i przypadł mi właśnie dysk z UDMA - innych
po prostu nie było w sprzedaży (uściślając: Quantum SE 4.3GB). Włożyłem go
do swojego kompa, którego płyta nie ma UDMA (iVX) i porównałem na testach z
moim starym dyskiem (Quantum Scirroco 2.5 GB). Moje zadowolenie było całkiem
spore kiedy okazało się, że jest od niego szybszy o ok. 30%. Ale w związku z
tym, że owo UDMA nijak u mnie wykorzystać nie mogłem to powziąlem chęć
przetestowania go na drugim kompie (tym z UDMA). Dysk został elegancko
wykryty, tryb pracy ustawiony na UDMA (u mnie było oczywiście MODE 4).
Zadowolony przystąpiłem do testów ... No i co ? Zgadnijcie .. Coś ponad 20%
wolniej niż w moim komputerze ... Prawie nie uwierzyłem ... sprawdzałem
kilkakrotnie ... ale to była prawda ...

A teraz kilka wyjaśnień (bo są tacy na tej grupie co nie skumają co to
anegdota i ich zażądają)

Dyski pracowały w takiej samej konfiguracji (ten sam kanał i jako single)
Tester był ten sam
płyty to : moja A-Trend 1030+ iNTEL VX, ta druga ARISTO(?) VX PRO+ (UDMA
ponoć)
testujący był trzeźwy (chyba ;) ), i zna temat (tak sądzi on i jeszcze parę
osób), nie posiada żadnych uprzedzeń sprzętowych (no chyba prócz WD Caviar)

Anegdota nie ma niczego udowadniać ... jest tylko anegdotą

Oczywiście jak chcecie to możecie nad tym podyskutować. Proszę jednak
podarować sobie jakiekolwiek ataki na moją osobę - jestem słabego zdrowia, a
chyba nie chcecie mieć mnie na sumieniu. (?)

Cooger