Re: Problemy z nowym BIOSem

Autor: Bartłomiej Kosik (bartbk_xxx-rated_at_xxx-ratedpolbox.com)
Data: Thu 12 Mar 1998 - 21:15:00 MET

Jacek Dabrowski napisał(a) w wiadomości:
<01bd4dc4$ff761760$LocalHost_at_beta-pc>...

>Bios moze na przyklad sprawdzac czy taktowanie zewnetrzne
>procesora wynosi dokladnie tyle ile INTEL przykazal
>tzn. pojdzie tylko na 166,200,233 a nie na 187,210,225

Z tym się zgadzam w 100%, ale to wcale nie znaczy że SOYO chciało to zrobić
żeby zabezpieczyć proce przed overclockingiem. Moim zdaniem to BUG w nowym
BIOS'e i masz rację że jeśli tak jest należy powrócić do starej wersji i
czekać na nową.
Przecież na 75 chodzą Cyrixy, i co nagle płyta która ma w Manualu że je
obsługuje przestaje je obsługiwać? (BTW może niech kolega Wit W. przestawi
zworki tak jakby miał Cyrixa? To może zadziałać... Bo płyta może teraz
blokować >66 jeżeli ustawione na Pentium, i nie blokować jeżeli Cyrix)
Dlaczego SOYO miałoby blokować w nowej wersji BIOS'a taktowanie płyty over
66? Wydaje mi się że to po prostu BUG, a nie celowe działanie. (BTW2: Jeżeli
ktoś będzie wiedział na pewno, np. gdzieś się pochwali samo SOYO, że firma
ta wprowadziła do swoich BIOS'ów blokady o których tutaj z Mr. Jackiem
Dabrowskim dyskutujemy niechaj da znać... Będę omijał ich płytki, bo rzeczy
którj najbardziej nie lubię to uniemożliwianie mi palenia mojego sprzętu.

<AUTOCUT>

Oczywiście po ostrzeżeniu przytoczonym przez Mr. Jacka:

>Tylko ze slowa "It's not recomended to seting up your bus ratio
>higher than 66 MHz" z instrukcji od Asusa mowia wszystko.

Jasne, bo po co tworzyć sobie nowe problemy... Kiedy powstawały płyty >66
nie były z tym zgodne karty PCI i ISA, ale obecnie większość pracuje
stabilnie przy takim taktowaniu. W każdym bądź razie mam prośbę do Wita W.
żeby (jeżeli spróbuje ustawić płytę na Cyrix'a) napisał o wyniku
eksperymentu. Jeżeli się nie zdecyduje to pozostaniemy nieuświadomieni czy
to SOYO wprowadza zabezpiecznia na overclockerów, czy ma BIOS'y z BUG'ami
(jak zresztą widać wiele firm) co wynika z poniższych słów Mr. Jacka:

<AUTOCUT>

>Tak, przypominam sobie problem znajomego
> z CD-Romem GoldStar 16x i plyta Asus P55t2p4.
>Po upgradzie bios, wogole go nie widzial. Nic nie pomagalo i
>wrocil do starej wersji biosu. Za jakies 2 miesace znowu
>patrzy na strone Asusa i widzi ze wyszedl nowy bios.
>Pelen nadziei robi upgrade i..... poszlo ! Wszystko bylo
>idealnie i nawet szybciej szlo bootowanie. Z tego moral:
>uaktualnianie biosu czasem moze pomoc ale czasem nie.

Zgadza się, ale próbować zawsze warto... :-)

>Problem kolegi jest juz (polowicznie) rozwiazany.
>Po prostu musi dokonac wyboru :) nowy BIOS z bajerami
>albo szybszy (czyt. przetaktowany) procesor.

Zgadza się... Ale ja trzymam kciuki za Mr. Wita W. gdyby się jednak
zdecydował puścić płytę na Cyrixa...

>Pozdrawiam - Jacek

Również pozdrawiam...
Bartek

Bart (B.K.)
Przy odpowiedzi usuń xxx-rated z mojego adresu
To reply remove xxx-rated from my adress
Akademia Ekonomiczna (Academy of Economics) - Wrocław