Re: Problemy z nowym BIOSem

Autor: Jacek Dabrowski (surgeon_at_box43.gnet.pl)
Data: Thu 12 Mar 1998 - 15:41:52 MET

>Ale jak technicznie miałoby to być możliwe że po flashu BIOS płyta
>nagle zaczyna rozpoznawać kręcone proce?
>Pomyśl trochę i jak mi to wyjaśnisz będę na Ciebie wołał GOD, OK?

Bios moze na przyklad sprawdzac czy taktowanie zewnetrzne
procesora wynosi dokladnie tyle ile INTEL przykazal
tzn. pojdzie tylko na 166,200,233 a nie na 187,210,225

>Myślisz że po co ASUS wprowadził taktowanie magistrali na
>75 i 83 mimo jego bliskich związków z INTELEM?
>Gdy tylko próbował się z tego wycofać w płytach z TX badania >marketingowe
powiedziały im że to byłby najgłupszy
>krok pod słońcem.

Tylko ze slowa "It's not recomended to seting up your bus ratio
higher than 66 MHz" z instrukcji od Asusa mowia wszystko.

[upgrade biosu...]
>Jestem 95% pewny że nie musiał tego robić. Znasz jakieś inne czy to >znowu
takie napewno i wszyscy o tym mówią tylko nikt nie wie gdzie?

Tak, przypominam sobie problem znajomego
 z CD-Romem GoldStar 16x i plyta Asus P55t2p4.
Po upgradzie bios, wogole go nie widzial. Nic nie pomagalo i
wrocil do starej wersji biosu. Za jakies 2 miesace znowu
patrzy na strone Asusa i widzi ze wyszedl nowy bios.
Pelen nadziei robi upgrade i..... poszlo ! Wszystko bylo
idealnie i nawet szybciej szlo bootowanie. Z tego moral:
uaktualnianie biosu czasem moze pomoc ale czasem nie.

Problem kolegi jest juz (polowicznie) rozwiazany.
Po prostu musi dokonac wyboru :) nowy BIOS z bajerami
albo szybszy (czyt. przetaktowany) procesor.

Pozdrawiam - Jacek

   Dostep do internetu 56 Kbps Flex / 64 Kbps ISDN http://www.getin.pl
       Darmowe konta pocztowe w sieci GETIN. http://box43.gnet.pl
           GETIN Internet Service Provider http://www.gnet.pl