Re: Czy nagrywanie jest wiedza tajemna?

Autor: A_Zet (baterie_at_ka.onet.pl)
Data: Tue 10 Mar 1998 - 19:27:17 MET

On Tue, 10 Mar 1998 15:17:17 +0100, "Tomasz H." <europol_at_pi.onet.pl>
wrote:

Witaj Tomaszu, dziekuje za zainteresowanie,

>No to chlopie zes teraz niezle namieszal (( :-) ))

To sie porobilo :-(.

>Suma sumarum rozumiem ze twoj problem polega na niemozliwosci odczytu
>plyt CD-R czy CD-RW.

I jednych i drugich:

odtwarzarka nie czyta CD-RW, natomiast czyta CD-R nagrany przez
sasiednia nagrywarke;

nagrywarka nie czyta przez siebie nagranego CD-R, zas czyta swoj
CD_RW.

>Otoz wydaje mi sie ze powinienes sprawdzic nastepujace rzeczy:
>1. plyty nagrane przez nagrywarke (obojetnie jakie czy CD-R czy CD-RW
>powinny byc bez problemu czytane) jesli tak nie jest to mozesz miec albo
>uszkodzona nagrywarke albo zle podlaczone urzadzenia w PC-cie. Nie wiem ile
>masz twardzieli ale w zadnym wypadku nie moga wisiec na jednym kablu z

Mam dwa (C:\ i D:\) i sa na wspolnej tasmie.
Na drugim kanale odtwarzarka (E:\) i nagrywarka (F:\).

>CD-ROM-em (tzn. na 1 kanal podlacz HDD a na drugi CD-RW i CD-ROM) i wtedy
>sprawdz - jak nie dziala to oddaj nagrywarke tam gdzie ja kupiles a napewno
>Ci ja wymienia na nowa........

Qrde, to brzmi zle. Zwykle najpierw ludziom troche dziala, a mnie na
pierwszej plytce zaczely sie schody...

>2. Jezeli chodzi o plyty CD-RW to nie kazdy zwykly CD-ROM moze je odczytac.
>Trzeba to sprawdzic w instrukcji od urządzenia jakie czyta formaty. Nowsze
>np: TOSHIBA 6102B czyta CD-RW - starsze napewno nie czytaja plyt CD-RW.

CD-ROM to Philips x6, PCA62CR. sadzac po "dzisiejszych" szybkosciach
jest to egzemplarz starszy. Sprawdzilem w instrukcji, faktycznie ani
slowa o RW, sa tylko formaty: Audio-CD, CD-ROM (mode 1 & mode 2),
CD-ROM/XA (mode 2, form 1 & form 2) Video-CD, CD-I/FMV, Photo-CD.

Czyli nie ma prawa czytac CD-RW, tak?

>3. Jezeli chodzi o plyty CD-R - ale nagrane przy pomocy DIREC CD to tez
>mozesz miec problemy z ich odczytaniem na zwyklym CD-ROM (sprawa polega na
>formacie nagrania - tkz. nagrywanie pakietowe); ktore nie wszystkie cd_rom-y
>lubia. Nawet te najnowsze. Aby mimo wszystko przeczytac te CD mozesz
>sprobowac ustawic w menu Ustawienia-Panel Sterowania-System-Wydajnosc-System
>Plikow - CD-ROM jak masz tam ustawione suwaki. Ustaw
>Dodatkowy rozmiar pamieci - na MALY oraz Brak odczytywania z wyprzedzeniem.
>Zazwyczaj pomaga.

Zmienilem z "Duzego" na "Maly", ten "Brak..." tak mialem.

>Pamietaj - dotyczy to tylko zwyklych CD-ROM-ow. Nagrywarka powinna wszystko
>czytac bez zachwiania.

To jest akurat na odwrot: zwykly CD-ROM czyta CD-R ktory zostal przez
nagrywarke zrobiony programem Easy-CD PRO 95 i jeszcze w dodatku ta
latwiesza opcja: Easy_CD Wizard (The easiest way to make a CD). Jako,
ze zrobilem dopiero jeden i juz sa klopoty..., to jeszcze nie zdazylem
wyprobowac DirectCD, ktory z kolei sluzyl mi tylko podczas nagrywania
CD-RW.

Zatem problem sie redukuje do podstawowego pytania:
dlaczego nagrywarka nie widzi zrobionego przez siebie CD-R?

oraz pytan pomocniczych:

Czy to jest do wymiany czy do eksperymentow?
I dlaczego system widzi w napedzie F:\ te plytke ale pusta, zas w
napedzie E:\ jako nagrana?

Czyli - jesli nagram druga plytke CD-R ale tym razem programem
DirectCD i jesli sytuacja sie powtorzy, tzn. nagrywarka nie bedzie
widziala swego dziela (a bedzie ono widoczne na odtwarzarce),
odniesc ja tam, gdzie kupilem?

Pozdrawiam
Adek

--
(Katowice: akumulatory trakcyjne, stacyjne: BATER-SILESIA_at_netart.com.pl
http://www.netart.com.pl/BATER-SILESIA