Re: Sprzet za 3 700 ?

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 09 Mar 1998 - 11:08:21 MET

Dnia Sat, 7 Mar 1998 08:55:14 +0100, Wit Witerski napisał(a):

>Jeżeli będę zmieniał płytę to nieprędko i już będzie to PII...
>Wtedy zobaczymy, ale powiem prawdę, że nie rzucę się na Asusa (chyba). :)

A za co miałbyś się rzucić na tego Asusa? 8-)

>Tak obrotomierz? ;))

Po prostu wiatraczki z takim złączem trzybolcowym. Przypuszczam, że po
prostu każdy obrót generuje impuls, który jest przesyłany tym trzecim
kabelkiem, a płyta już sobie sama liczy...
Właśnie dzisiaj wymieniłem swój wysłużony coolerek na ten asusowski. Jest
cichutki (co z tego, skoro kupiłem też wiatrak do zasilacza który jest
cichutki, ale wieje tak że wiatr gwiżdże na kablach :) i podłącza się go
króciutkim kabelkiem do złącza tuż obok procesora - dla mnie to jest ogromna
zaleta, bo zawsze mnie wqrzały te kable od coolera ciągnące się przez cały
komputer :)

>często...

>No ale mniejwięcej... co ile czasu?

Parę tygodni. Czasem częściej.

>BTW: A może są tak często wypuszczane, bo są w nich błędy, a w innych
>płytach ich nie ma? ;)

Niekoniecznie... te update'y są m.in. do rozpoznawania nowego sprzętu,
obsługi np. bootowania z LS/ZIP... Bugfix-ów też jest sporo - ale to
świadczy o firmie raczej pozytywnie... bo błędy zawsze są, ale nie każdy się
do nich przyznaje :)

>Czyli jeżeli trafię dobrą płytę Soyo, to mam taką samą _jakość_ jak płyta
>Asusa.

Ten konkretny egzemplarz może mieć. Ba, nawet może zdarzyć się działający
LuckyStar... ale nadal mogą być np. problemy przy magistrali 83MHz i inne
takie rozrywki :)

>OK. Tylko o tym czytałem - nie miałem takich doświadczeń...

Ja też czytałem... ale jakoś działa to u mnie bez najmniejszego problemu.
Nawet z dyskami IBM, które ponoć są bardzo wrażliwe na 83MHz...

>Chłopaki, chłopaki... jeszcze troszkę i sobie podkręce procesorek! :)))

I słusznie :)
Ja też chciałem podkręcić, ale wolałem właśnie kupić porządną płytę - aby
wyeliminować ewentualne jej błędy...

>Jak dla mnie to jest to CYTAT ROKU!!! Genialne!!!! :))))))

Hmmm... :)

>To może żeby narobić smaczku... 25"! (he, he, he...)

E, nie... chyba że taki zwijany w rulon i wieszany na ścianę. Ale to dopiero
za kilka/kilkanaście lat i nie 25", tylko 50" :)
A zwykły 25" waży tyle, że moje biurko komputerowe by się zawaliło - a do
tego trzeba by było jeszcze trochę kasy wydać - choćby na bezprzewodową
klawiaturę i myszkę, coby z drugiego końca pokoju monitor oglądać :)

>I dlatego zamiast kupić np. takiego Dayteka 15", wolę mieć Samsunga 14"
>(400b)...

Mnie zastanawia tylko to, że ktoś na uczelni postanowił kupić te Dayteki...
a nie wierzę, żeby kosztowały poniżej 1500zł... a za tą cenę można było
kupić CTX Futura 15" !!!! :(

>Ależ to nie tak! MIDy są (z reguły) bardzo dobre jakościowo!

Jakościowo są doskonałe - ale brzmieniowo kiepskie... Podrobienie MID-em
dowolnego utworu (choćby czysto instrumentalnego) zawsze da się wykryć.
Niestety :(

>To WAVy, czy też MP3 mogą być kiepskie!

Mogą, ale nie muszą. MP3 albo generuję osobiście, albo ściągam z sieci... i
odrzucam gnioty :)

>"Normalna aplikacja" to to czego się używa najczęściej w domu, czyli:
>Office 95/97,

Applixware. Będzie wersja polska.
Tak, czyta dokumenty Worda/Excela. Bardzo dokładnie zachowuje formatowanie -
z ramkami i tabelkami włącznie.

>Corel DRAW! 6.0/7.0,

Grafiką się nie zajmuję, ale miałem niedawno Corela na linuxa... Nie wiem
którego (numeracja pod linuxem jest inna niż pod w**)... Innych pakietów nie
znam, ale wiem że są.

>MSIE 4.0 / ew. NN 4.0,

NN4.04 jest pod linuxa. Pojawia się najpóźniej tydzień po wersji
windozowej... a jako że teraz udostępniony będzie kod NN5.0, to wersje pod
linuxa będą się prawdopodobnie ukazywały częściej i będą
stabilniejsze/szybsze :)

>itp.

itd.

>Wiem, ale uważam, że monitor musi być "dobry jakościowo", więc mam wybór
>między Samsungiem 14" za 750zł, a jakąś 15" za >1200zł (gorszych nie chcę).

Tak to już bywa... ale ja raczej bym oszczędził na wieelu rzeczach, ale nie
na monitorze. Kupiłbym gorszy procesor, mniej RAMu... nawet gorszą płytę!
Monitor zmienia się na tyle rzadko, że oszczędności potem się dłuuugo żałuje
:(

Pozdrawiam,

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)6455787|
|mailto:joshua_at_student.uci.agh.edu.pl http://linux.uci.agh.edu.pl/~joshua2/ |