Re: Sprzet za 3 700 ?

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Mon 09 Mar 1998 - 21:18:23 MET

joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl (Jacek Osiecki) napisał(a):

> Ten konkretny egzemplarz może mieć. Ba, nawet może zdarzyć się działający
> LuckyStar... ale nadal mogą być np. problemy przy magistrali 83MHz i inne
> takie rozrywki :)

No właśnie ciekawe ...
Wreszcie (patrz wątek "kolejne horror story") sprzedawca wymienił mi
płytę na nową, tyle że Abit którego dostałem (SM5 taki jaki oddałem z
powodu nie działania P200 MMX) zachowywał się tak samo jak ten który
reklamowałem (nie włączał się z procem P200 MMX, na P133 działał bez
problemu) a w dodatku nie miał trybu 83 MHz (o dziwo bo przecież ten
sam revision - 1.01 kupiony w czerwcu miał tryb 83 MHz), wiec
poszedłem jeszcze raz i w końcu zgodziłem się na wymianę na Elpinę
TX-pro czyli wsumie lepszego noname'a.
No i przyznam że puki co nie narzekam :)
Chodzi wręcz lepiej od Abita !
1. Stabilne 83 MHz (tak jak i Abit gdy wogóle działał)
2. Dobrze wyświetlany obraz (Abit nie wiem czemu powodował że ikonki i
tekst był skaszaniony i dopiero włączenie czegoś korzystającego z DXa
naprawiało wygląd)
3. 0 problemów z BM (podobnie jak na Abicie)
4. Dużo różnych ciekawych opcji w BIOSie, więcej niż w Abicie
5. Doskonała wydajność chipsetu, cachecheck podaje "effective read" i
"effective write" praktycznie na poziomie osiągów fizycznych pamięci.

Teraz parę zastrzeżeń:
1. FATALNE rozplanowanie płyty !!!
Praktycznie nie ca się zainstalować więcej niż 2x PCI i 2x ISA, chyba
żeby nie instalować wiatraka na procesorze !!! (formalnie płyta ma
4PCI i 4ISA)
2. Okienkowy BIOS AMI (ja preferuję "ascetycznego" Awarda)
3. Znacznie gorsza instrukcja, choć wsumie wystarczająca do poprawnej
instalacji ...
4. brak dołączonych jakichkolwiek driverów (trzeba ściągać z Inetu)
5. producent praktycznie nie przyznaje się do swego dzieła, tylko z
tyłu jest małymi literami napis "Elpina", z wizyty na
www.ability-tw.com i www.ali.com.tw wywnioskowałem że mam 586TXA na
Aladdinie IV+
6. rzadko spotykany chipset, nieznany programom narzędziowym
7. układ dallas zamiast bateryjki jeszcze bardziej utrudnia instalację
kart rozszerzeń.

Podsumowując - jak na płytę za 295 zł działa wręcz rewelacyjnie !
Jeszcze się ani raz komp nie powiesił (narazie jakieś 10 h pracy) mimo
podkręcenia P200 MMX na P250 MMX (3x83) i przy ustawieniu prawie max
timingów pamięci !

> Ja też czytałem... ale jakoś działa to u mnie bez najmniejszego problemu.
> Nawet z dyskami IBM, które ponoć są bardzo wrażliwe na 83MHz...

U mnie również działa bez żadnego skracania :)

PS: Napisz coś więcej dlaczego nie polecasz 17" Dayteka, miałem okazję
okazyjnie kupić i tak się zastanawiam ...