Modem "radiowy" ? TO JEST MOZLIWE!

Autor: Tomasz Rozdzynski (rozdzyn_at_cafe1.bci.krakow.pl)
Data: Fri 06 Mar 1998 - 16:24:31 MET

Bardzo prosze o pomoc i informacje (lub wskazanie gdzie szukac odpowiedzi
na pytanie):

- Czy da sie zwykly modem podlaczyc bezposrednio do innego modemu za
  pomoca zwyklego kabla ?

   comp <-> modem <-----kabel---> modem <-> comp

 Chodzi mi o ominiecie calego procesu (fabrycznie zapisanego
zapewne w modem ) telefonowania i laczenia sie z innm
modemem poprzez linie telefoniczna poniewaz modemy beza bezposrednio
nadawaly-odbieraly do siebie.

 Slyszalem ze niektore modem maja specjalne dodatkowe wyprowadzenie w
postaci gniazda na lacze modem-modem

 BTW: CHodzi mi o NORMALNY modem jakiego sie uzywa do laczy telefonicznych
 Uzycie modemow kablowych nie wchodzi w rachube (cena!)
 Mnie chodzi o jakby "okrojony" modem ktory nie bedzie korzystal w laczy
 tekefonicznych tylko mial "juz gotowe" lacze.

Jesli sie da to :
 - Jaka jest MINIMALNA ilosc zyl w kablu aby zrealizowac
 polaczenie .

 Teoretycznie wydaje mi sie ze trzy (?) dla transmisjii asynchronicznej

  modem 1: TD *--------* RD : modem 2
            RD *--------* TD
            GD *--------* DG

  TD - transmisja danych
  RD - Przyjmowanie danych
  GN - potencjal 0V (uziemienie)

- Jak wyglada porozumiewanie sie modemow (palaczonych kablem)
  od strony elektroniczno-technicznej
   - jakie jest pasmo modulowania
   - jaki jest protokol (chodzi mi o opisy ale nie ogolnikowe
      tylko KONKRETY PLIZ!)

---------------------

 Dlaczego o to wszystko pytam ....

 Razem z kolega planujemy ZASYMULOWANIE linii (kabla) poprzez
nadajnik-odbionik radiowy .
 Ktos moze powiedziec : " kupcie sobie modemy radiowe " ale zaraz
wytlumacze...

 Tak wyglada w przyblizeniu schemat uzywania linii modem-modem:

 comp1 <-> modem1 -- linia nad-odb modemu 1/2 (TD-RD) -- modem2 <-> comp2
                   \- linia nad-odb modemu 2/2 (RD-TD) -/

 Uwaga: modemy uzywaja linii (przewaznie kiepskich) do komunikacji.
 a to ze sa dwie linie wynika z tego ze chociazby sygnal telefoniczny
 idzie przez dwa kable (mowisz i slyszysz rozmowce)

 A tak planujemy zrobic:

 comp1 <-> modem1 --> nadajnik1 -----> odbiornik2 --> modem2 <-> comp2
                  <-- odbiornik1 <----- nadajnik2 <--

 Jak widac nadajniki i odbiorniki wymuluja lacze stale .
 nadajnik_X i odbiornik_X sa podlaczone do modemu_X

 w powyzszym schemacie jesne jest ze MUSZA byc uzywane dwie czestotliwosci
 (pierwsza nadajnik1-->odbiornik2 , druga nadajnik2-->odbiornik1)

 i tutaj powstaje problem a wlasciwie PYTANIE -
 - czy modemom wystarcza TYLKO dwie linie ?
 - czy wystarczy im pasmo przenoszenie dzwieku 20Hz - 20kHz
   (pasmo przekazywanie np przez UKF) ?
 - w JAKI SPOSOB modemy zamieniaja sygnal cyfrowy na analogowy?
   czy moze jedynka do jest zamieniana na powiedzmy XXX Hz a zero YYY Hz
   ??? ( nie mam pojecia jak jest w rzeczywistosci :) )

Moja uwaga: problem anten kierunkowch , nadajnikow i obiornikow juz mamy
            rozwiazany.

Przepraszam za przydlugi posting ale chcialem w miare przecyzyjnie ukazac
istote problemu..

Bardzo prosze o odpowiedzi na prywatny adres:
 rozdzyn_at_cafe1.bci.krakow.pl
 poniewaz nie czytam regularnie newsow

Z gory dziekuje!!!

PS: gby sie nam udalo.... :) modem radiowy 36.600 bylby czyms
    fantastycznym :)

Tomasz Rozdzynski alias WODZU. Cracow,Poland,EUROPE.
WebPage: http://student.uci.agh.edu.pl/~rozdzyn
Email : rozdzyn_at_cafe1.bci.krakow.pl , rozdzyn_at_ibm.uci.agh.edu.pl
    "...we know speed of the light - but... what is speed of the dark?"