Re: CD-Audio i dwie sekundy...

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Wed 04 Mar 1998 - 01:00:38 MET

7 Feb 1998 12:34:18 GMT, Piotr_Gregorowicz <st1126_at_meil.pw.edu.pl>
piszesz:

> [...]
>audio zarowno za pomoca Corel CD Creatora (vel. Duplicatora), jak i Gear'a
>obydwa programiki wtryniaja mi po 150frames (2 sekundy) przerwy miedzy
> kolejnymi
>trackami. Ponoc przyczyna jest fakt, iz kopiowanie audio przebiega w trybie
>Track At Once, a nie Disk At Once. W zwiazku z tym nie moge sobie skopiowac
>idealnie np. muzyki symfonicznej, bo mam te cholerne przerwy. Easy CD Pro z
>moja nagrywarka nie dziala. Jesli ktos zna rozwiazanie tego problemu (np.
>jakies dobre programiki pod DOS lub DOS Session windowsow), to prosze o pomoc.

W tym co opisujesz sa dwa problemy. Pierwszy dotyczy odczytu audio z
CD. Niektore programy przy odczycie obcinaja wlasnie ok 150 sektorow.
Mam ten problem z Easy CD Pro przy wspolpracy z Philipsem CDD3610
ATAPI i JVC 2010 SCSI. Na tych samych komputerach program WinDac32
pracuje bez zarzutu.

Drugi problem dotyczy nagrywania, w przypadku TAO zawsze pojawia sie
przerwa ok. 2sek miedzy sciezkami, poniewaz naped wylacza laser (mozna
to zaobserwowac na ledach napedu). Niektore napedy pozwalaja ustawiac
dlugosc tej przerwy az do 0 (chyba Sony), ale i tak uwazam, ze
wlasciwsze jest uzycie DAO.

Zauwaz, ze jezeli kopiujesz plyte z osobnymi utworami, to na koncu
utworu jest zwykle chwila ciszy. W rezultacie dwa powyzsze bledy
znosza sie wzajemnie, to co zgubi sie przy odczycie (ta koncowa cisza)
zostanie dodane przy nagraniu.

> I jeszcze jeden malutki problem: czy mozna kopiowac CD-Audio
> zawierajace
>wiecej niz 74min muzyki - ostatnio wiekszosc oryginalow jest nagrywana w ten
>sposob. Oczywizda moge sobie wykroic ostatni track, ale to nie jest wyjscie.

O ile wiem, na czystej plycie CDR znajduje sie spiralna sciezka,
ktorej trzyma sie glowica laserowa przy nagrywaniu. Dlugosc tej
sciezki odpowiada pojemnosci CDR. Tak wiec jezeli masz CDR 650MB -
74min, to nie widze mozliwosci aby nagrac wiecej. Tak samo program
nagrywajacy odczytuje z CDR ilosc wolnych sektorow (ta ilosc zalezy od
producenta CDR, zwykle pokazuje miedzy 652-658). Nawet jezeli sciezka
jest dluzsza, to rozsadny program nie bedzie probowal tego wykozystac.

A co do dluzszych plyt, to czesto rzeczywisty czas nie jest rowny
pokazywanemu na wyswietlaczu. Wiele plyt ma utwory, ktore koncza sie
przed zapisana dlugoscia, wyraznie to widac, jezeli ustawi sie
wskazywanie czasu pozostalego do konca utworu.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)