Re: Jak poprawić ostrość obrazu?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 02 Mar 1998 - 13:16:50 MET

"Krzysztof Romanski" <krisr_at_friko.onet.pl> writes:

> Posiadając jednak monitor 17 calowy chciałbym pracować na
> rozdz. 1024x768, przynajmniej z rozdzielczością 75 Hz,
> chociaż ten CTX może pracować na częstotliwości 100 Hz przy
> 1024x768.
>
> Co zrobić, aby uzyskać ostrzejszy obraz?
> Czy:
> 1. Zmienić kartę graficzną (słyszałem, że Matroxy są bardzo
> ostre)

A jaka masz?

> 2. Zakupić filtr na monitor (czy Polaroid ewentualnie coś
> pomoże? zdaje się, że zwiększa kontrast a to oznacza, że
> ostrość może się poprawić)

Kontrast - moze tak. Ostrosc - nie.

Dobrze miec karte majaca szybkie przetworniki DAC oraz dobry tor
wyjsciowy, bez np. filtrow dolnoprzepustowych obcinajacych ostrosc.

Ta kiepska ostrosc jest tylko w pionie (np. przy pionowych liniach
czarnych i bialych na przemian), czy takze w poziomie (wtedy to juz
raczej nie jest wina karty)?

--
Krzysztof Halasa