Jak poprawić ostrość obrazu?

Autor: Krzysztof Romanski (krisr_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 02 Mar 1998 - 11:04:40 MET

Hej :)

Posiadam monitor CTX 1785 (17 calowy) i kartę graficzną
ViewTop (Tseng ET6000 4 MB). Przy rozdzielczości 1024x768 i
odświeżaniu powyżej 70 Hz obraz zaczyna być rozmyty. Jest
jakby mało czysty, lekko rozmazany. Niestety przeszkadza to
w pracy, więc musiałem zmienić rozdzielczość na 800x600,
przy czym pracuję przy odświeżaniu 90 Hz.

Posiadając jednak monitor 17 calowy chciałbym pracować na
rozdz. 1024x768, przynajmniej z rozdzielczością 75 Hz,
chociaż ten CTX może pracować na częstotliwości 100 Hz przy
1024x768.

Co zrobić, aby uzyskać ostrzejszy obraz?
Czy:
1. Zmienić kartę graficzną (słyszałem, że Matroxy są bardzo
ostre)
2. Zakupić filtr na monitor (czy Polaroid ewentualnie coś
pomoże? zdaje się, że zwiększa kontrast a to oznacza, że
ostrość może się poprawić)
3. Zmienić monitor - praktycznie jest to nie do
zrealizowania

Czekam na wszelkie sugestie i komentarze. Czy w ogóle da się
coś z tym zrobić, czy lepiej nie wyrzucać pieniędzy?

Pozdrowienia

--
Krzysztof Romański
krisr_at_friko.onet.pl