Re: HX czy TX

Autor: Miroslav Goldberg (miroslav_at_usa.net)
Data: Thu 29 Jan 1998 - 00:21:27 MET

Łukasz Bajoński wrote:
> Miroslav Goldberg napisał(a):
> > Lech Szychowski wrote:

> > Nie, a pierwsze 64 MB zawsze sa cache'owane. Wiec srednia
> > strata szybkosci nie powinna byc zbyt bolesna.
>
> Z tego co słyszałem właśnie OSTATNIE 64 MB jest cacheowane ...

To bardzo mozliwe. Powinienem byl napisac "...jedynie 64 MB..."

> > > : 3. Plyty TX sa generalnie nowoczesniejsze jesli chodzi o
> > > : ilosc cache (przy zakupie 512 KB) oraz wyzszy taktownik
> > > : (czesto 75 & 83 MHz).
> > >
> > > Nieprawdą jest jakoby. Przykład: ASUS T2P4.
> >
> > Tu mnie zgubiles.
> > Nieprawda jest jakoby co? Przyklad na co?
> > benny pytal sie o SOYO HX.
>
> Nieprawdą jest jakoby płyty z TXem miały więcej cache i wyższe
> taktowanie - mam Abita VX zarówno z 512 PB cache jak i z 83 MHz :)

Po pierwsze VX jest sporo "mlodszy" od HX.
Kiedy HX a pózniej VX byly nowe, to plyty przy zakupie mialy 256 KB cache,
i taktownik max. 66 MHz.
Rzeczywiscie wiele najnowszych wersji starych plyt i zupelnie nowe modele
plyt HX i VX sa dzisiaj sprzedawane z 512 KB cache (na plycie) i 75 / 83 MHz.

A oto co pisze Tom Pabst (Tom's Hardware Guide)
On równiez uwaza tak jak ja, ze wybór miedzy HX / VX a TX NIE JEST latwy.

"Summary
After reading all the stuff I could find about the TX chipset I wasn't exactly
impressed at all. The ATA-33 feature and a somewhat faster SDRAM read burst couldn't
really make me believe in this chipset. No L2 cache support of more than 64 MB RAM,
no ECC and no AGP support are missing features that almost make you becoming angry
with Intel's crazy policy. Why couldn't the 430TX get at least the same features as
the successful 430HX chipset?

Now I received the first TX boards and the proof is there. Although the AP5T as well
as the AX5T are very fast, they are hardly any faster than the Asus P/I-P55T2P4 or
the Abit IT5 boards. The biggest advantage of these boards is the support of 75 and
83 MHz bus speed combined with the ability to use SDRAM and the high performance of
a new Intel chipset. This is the most important reason for buying these boards. The
TX chipset supports the new ATA-33 specification for the next generation of HDDs,
which can transfer data at up to 33.3 MB/s. This is another reason for preferring
these boards over VX or HX models."

Mirek