Re: HX czy TX

Autor: Mirosław PTAK (kolczan_at_hektor.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 28 Jan 1998 - 14:55:11 MET

Czołem!
Lech Szychowski wrote:

> Miroslav Goldberg <miroslav_at_usa.net> wrote:
>
> : A ty twierdzisz, ze to daje dramatyczny spadek szybkosci?
> : Jak dramatyczny? Podaj cyfre.
>
> Sprawdzałem kiedyś z wyłšczonym L2 przy 64 MB. Kompilacja kernela
> szła wolniej AFAIR o jakieś ponad 40%. I śmiem na tej podstawie
> przypuszczać, że we wspomnianym przypadku nie będzie to wcale
> "parę procent".

Jak wszyscy mogš sobie sprawdzić na Tom's Hardware ...
SDRAM w trybie burst jest pobierany przez TX w cyklu x111, czyli
naprawdę blisko cache'a (zwłaszcza przy taktowaniu płyty 83MHz).
Poza tym ilu ludzi potrzebuje tutaj więcej niż 64MB RAM? zapewne
niewielu, a Ci co potrzebujš powinni kupić sobie FIC'a PA2007 -
jak sšdzę najszybszš teraz płytę głównš (albo prawie najszybszš)
Gadki typu HX czy TX sš oczywiście pozbawione głębszego sensu,
może więc skończymy (tak jak skończył się HX)?
THATS ALL FOLKS :)

--
mailto:kolczan_at_hektor.umcs.lublin.pl
http://hektor.umcs.lublin.pl/~kolczan

attached mail follows:

Czołem!
Lech Szychowski wrote:

> [...]
> szła wolniej AFAIR o jakieś ponad 40%. I śmiem na tej podstawie
> przypuszczać, że we wspomnianym przypadku nie będzie to wcale

Jak wszyscy mogą sobie sprawdzić na Tom's Hardware ...
SDRAM w trybie burst jest pobierany przez TX w cyklu x111, czyli
naprawdę blisko cache'a (zwłaszcza przy taktowaniu płyty 83MHz).
Poza tym ilu ludzi potrzebuje tutaj więcej niż 64MB RAM? zapewne
niewielu, a Ci co potrzebują powinni kupić sobie FIC'a PA2007 -
jak sądzę najszybszą teraz płytę główną (albo prawie najszybszą)
Gadki typu HX czy TX są oczywiście pozbawione głębszego sensu,