Re: Jaki system operacyjny? - o zlodziejstwie

Autor: icm (wkasprz_at_friko2.onet.pl)
Data: Mon 26 Jan 1998 - 20:43:23 MET

>No i dobrze - nie widze roznicy. Tak jak nie kazdy MUSI miec prawo
>jazdy, tak nie kazdy MUSI byc informatykiem, powiedzmy. W wiekszosci
>znanych mi krajow za edukacje sie placi - pieniedzmi. Za wyklady,
>ksiazki, pomoce naukowe, komputery i programy. I to sie placi wcale
>niemale pienaidze. Wraz z dalszym doskonaleniem kapitalizmu w Polsce
>przyjdzie nam sie do tego przyzwyczaic, a odzwyczaic sie od
>przekonania ze NAM SIE NALEZY.

>A.L.

To jest trochę jednostronne omówienie tego problemu. Nie wmówisz mi chyba,
ze każdy w kapitalistycznym kraju chcąc popracować trochę powiedzmy w
Pascalu żeby się nauczyć do egzaminu kupuje oryginalna wersje, na jakiś
miesiąc, dwa{ przykład z jednego z news na ten temat}.
Faktycznie, przyznaje się do błędu - zrozumiałem cię zbyt dosłownie, ale
żeby od razu kupować za miliony oprogramowanie, po to żeby zrobić parę
wykresów w kilka minut a nie w godzinę {mowie o tych co nie musza być
informatykami} to dla mnie trochę przesada. Pewnym rozwiązaniem są wersje
shareware niektórych programów, ale bądźmy realistami - kto mając do wyboru
okrojone costam i piracki Office zdecyduje się na to pierwsze - jak twierdza
statystyki chyba niewielu jest takich.

Ostatnie zdanie było trochę jak wyzwanie od komucha. Spokojnie. Żyjemy w
kraju, który dąży do kapitalizmu i owa opinia jest mi bardzo odległa.
Poza tymi aspektami zwracam jeszcze uwagę na pewna grupę użytkowników, która
"musi" zainstalować tego office'a bo ich wiedza na temat komputerów jest na
takim poziomie, ze jak zaczną cos robić w czymś innym niż maja w biurze czy
widzieli u kolegi, to może się to skończyć dla nich tragicznie - to jest w
gruncie rzeczy niezły sposób na zdobywanie przez firmy klienteli. W końcu
ilu legalnych użytkowników windy znalazło by się w Polsce, gdyby nie ta cala
piracka otoczka wokół prodoktow microsoftu?

Z wyrazami szacunku
Wiesław Kasprzak
wkasprz_at_friko2.onet.pl