W95<->NT40

Autor: Pawel Gajewski (pavelo_at_use.com.pl)
Data: Mon 26 Jan 1998 - 05:46:50 MET

Witam wszystkich,

jezeli ktos z was moze mi pomoc, to bardzo o to prosze bo nie mam juz
cierpliwosci.

Proboje ostatnio w domu zsieciowac dwa komputerki, jeden to zwykly
skladak P200, karta sieciowa Intela EtherExpress 16 a drugi to HP
vectra HU 5/90c (P90, karta siecowa zintegrowana, jest to AMD PCI
PCNET).

Caly problem w tym, ze skladak chodzi na W95 OSR2, a HP na NT40
workstation, kiedy oba komputery maily zainstalowany W95 wszystko
dzialalo poprawnie i siec po prostu istniala. Niestety wtedy nie
dzialala dobrze nagrywarka ktora jest podlaczna do HP (zreszta
podlaczlem ja zintegrowanym knotrolerem SCSI, AMD PCI SCSI adapter) ,
co chwila wywalalo mi BUFFER TO BIG ERROR, nie mam pojecia co to jest
chociaz nie nagrywam od dzisiaj :-0). Podejrzewam, ze to wina
sterownika, a innego w sieci do W95 nie znalazlem. Z koleji po
zainstalowaniu NT40 na HPku, CDR dziala bez najmniejszych problemow,
ale ja nie potrafie dac sobie rady z siecia, (bardzo slabo znam NT40,
jezeli nawet to nie jest za duzo powiedziane) i tu prosba do was, wiec
tak :

- Karty obie dzialaja poprowanie i nie maja zadnych konfliktow.
- Kabel jest dobry (BNC), nie za dlugi i dobrze sterminowany.
- Protokoly sieciowe sa zainstalowane i dzialaja na obu sprzetach
(NetBEUI i IPX)
- Skladak z W95 widzi cala siec ale nie moze sie do niej dostac
(znaczy do HP bo sam do siebie oczywiscie moze), albo po chwili prob
wywala komunikat ze ten zasob nie jest dostepny, albo kaze mi podac
haslo zeby uzyskac polacznie, ale ja nie ustalalem w NT zadych hasel
czy limitow dostepu.
- Co dziwne z kolei HP nie widzi calej sieci widzi tylko sam siebie i
z nim nic w ogole nie moge zrobic. (dodam, ze NT nie chodzi w domenie
tylko jak w W95 w grupie roboczej)

Jestem w kropce. Probowalem juz wszystkiego co tylko przyszlo mi do
glowy, probowalem ustawiac lub szukac we wszystkich mozliwych
preferencjach, ale nic nie wskoralem.

Pomozcie jezeli tylko mozecie.........

 <--------> \ <>_Pawel (PAVELO) Gajewski_<> \
     <------> \ =-=-=- AsTrAl VoYaGeR -=-=-= \