Re: W95<->NT40

Autor: Zbigniew Gryglik (gabo_at_centernet.pl)
Data: Mon 26 Jan 1998 - 15:51:27 MET

Witam!
Z nagrywarka mialem podobny problem w Win95. Dlatego zainstalowalem se Win
NT 4.0 Workstation na drugim HDD. Jego glówne zadanie to obsluga programu do
nagrywarki. NIestety, 1 dysk musialem przeniesc do drugiego komputera (na
Linuxa) i bylo pytanie, czy instalowac 2 systemy (szkoda troche miejsca.
Problem rozwiazal Win98 Beta3. Elegancko pracuja programy do nagrywania, a i
siec dziala prawidlowo (mam z kumplami z sasiedniego bloku). Jak do tej pory
wszystkie programy i gry dzialaja bez zarzutu pod Win98.

A oto moja odpowiedz na podobny list na grupie networking.
Temat:NT40<->Win95

duzo lepiej jest wykorzystac inne protokoly do transmisji niz IPX/SPX. Ten
protokol jest w produktach M$ dla zgodnosci i mozliwosci podloczenia do
sieci Novelowskich, no chyba ze chcesz grac.
Do polaczenia sieciowego przy malej ilosci komputerow lepiej wykorzystac
NetBEUI ktory komunikuje sie poprzez broadcast, czyli rozglaszanie.
Oczywiscie mozesz miec zainstalowane 2 lub 3 protokoly komunikacyjne.
Najbardziej elastyczny jest TCP/IP. Daje sie ladnie konfigurowac.
Win95 na pewno wiesz jak skonfigurowac, wiec pare uwag dot. Win NT.
Zainstaluj karte sieciowa [Network Neighborhood] [properties] zakladka
Adapters
Zainstaluj odpowiedni protokol ktorym chcesz sie komunikowac [Network
Neighborhood] [properties], zakladka Protocols.
W zakladce Services (uslugi) powinienes miec dodane NetBIOS Interface,
Computer Browsing, Workstation i Server.
Zainstaluj service pack (najlepiej) 3
Restart komputera i powinno dzialac.
Jezeli nie dziala, przejzyj Event Viever (dziennik zdarzen) i zobacz, czy
system nie krzyczy, ze czegos nie moze odpalic, obejzyj rowniez services i
devices w control panelu. Tam zobaczysz czy uslugi i karta sieciowa sa
odpalone.

pozdrawiam
Zbigniew Gryglik
gabo_at_centernet.pl