Re: Jaki system operacyjny? - o zlodziejstwie

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Sun 25 Jan 1998 - 21:49:01 MET

zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl (R.Zylla) napisał(a):

> Pisanie i uzytkowanie programow.

No właśnie, to są doświadczenia "od drugiej strony" ;)

> Ich ignorancja ma prawo polegac na nieznajomosci bebechow
> komputera ale nie mozna im pozwolic na ignorancje w takich
> rzeczach jak bezpieczenstwo danych itp.

A kto mówił o bezpieczeństwie danych ?
Wydawało mi się że dyskutujemy o łatwości używania programów ???

> No przeciez dyrektor nie bedzie uzytkownikiem programu.

???
Jak widać dyskutujemy o 2 różnych rzeczach ...

> nie zartuj sobie. kazdy nietrywialny program musi byc
> konfigurowalny, a jak jest konfigurowalny to poznanie
> opcji konfiguracyjnych zajmuje wiecej niz 10 minut.

Konfiguracji dokonuje spec, jak coś się szefowi nie podoba to wzywa
tego speca a ten zmienia konfigurację (lub mówi że się nie da ;) )

> 10 minut to wystarcza zeby powiedziec dyrektorowi
> co program robi (mniej wiecej) i ile zaoszczedzi
> pieniedzy na jego uzytkowaniu.

Tobie pewnie chodzi o jakieś wielkie pakiety obsługi przedsiębiorstw
typu kadry/płace, albo wręcz typu SIK lub SWD ...
Tyle że takie pakiety to ma może 1 % firm ;->

> No chyba (tu pozwole sobie na zlosliwosc :) ze twoje

Nie widzę w tym wcale złośliwości, większość dyrektorów pracuje
właśnie w programach typu Office + narzędzia inetowe.

> praktyczne kontakty na styku dyrektor - program komputerowy
> ograniczja sie do internetu - moze wtedy masz racje.
> Ale programy internetowe to nie sa narzedzia.

No właśnie dyskutujemy o dwóch różnych rzeczach ...
A możesz wyjaśnić czym dla Ciebie są narzędzia ???
Dla mnie np netszkapa czy misie to narzędzie umożliwiające dostęp do
inetu i łatwe zdobywanie / wymianę informacji poprzez Internet ...
Np Word jest narzędziem ułatwiającym pisanie listów, a Excel tworzenie
arkuszy kalkulacyjnych ;)

--
    _/         _/    _/    _/   _/     _/_/_/_/        Lukasz Bajonski
   _/         _/    _/    _/  _/      _/            ( lbajon_at_sgh.waw.pl )