Re: MONSTER 3D vs. STB VELOCITY 128 czyli 3Dfx contra NVidia RIVA 128

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 23 Jan 1998 - 00:49:49 MET

On 22 Jan 1998 16:20:03 GMT, "Piotr Marek Jr." <pmj_at_usk.pk.edu.pl>
wrote:

> huh. zrob screeny to porownamy. szczegolnie prosze o screeny
> z Quake'a 2. chce zobaczyc te rozjezdzajace sie tekstury
> na tej rivie ;)

> primo:
> karty na 3dfxie (te 4 i 6mb) moga wyswietlac Q2 wylacznie
> maksymalnie w 640x480. zadne tam 800x600 bo musialy by miec
> 8mb.

Sorry Yoonior ale nie masz racji - 3Dfx (np Monster) dziala max. w
640/480 tylko dlatego ze ma 2MB framebuffer - Obsidian rowniez na 3Dfx
moze np dzialac w 800/600 w Quake'u. W zwiazku z tym jesli karta
przeznacza cala pamiec na framebuffer (a tak robi Riva i PowerVR)
ciagnac textury po PCI lub AGP to nie widze zadnego problemu w
uzyskaniu wyzszych rozdzielczosci - jak po wplywa na szybkosc to juz
inna sprawa :)

> secundo:
> o ile dobrze mi wiadomo :) to karty na rivie 128 maja TYLKO
> 4mb. ile miala ta karta twojego znajomego, ze potrafila
> wyswielic akcelerowanego Q2 w 1600x1200???
> [ktos w ogole uwierzyl w te brednie? ;) ]

1600/1200 to rzeczywiscie brednie :) Juz widze ta predkosc - jakies
100 spf :)

> OGL na rivie nie ma w ogole pod win95. karty na 3dxfie chodza
> rownie dobrze na nt co na win95 (mowie o Q2 i GLQ)...

Od pewnego czasu sa juz drivery OpenGL alfa (aktualnie versja 2) dla
Rivy wiec nie jest to taki wielki problem - wiekszym jest ich jakosc
:)

> ludzkie pojecie to przechodzi po przeczytaniu twojego postu :)
> oczywiscie nalezy to czytac z duzym przymruzeniem oka. ;)

Mozna sie nabawic tiku :)))

>YoonioR

Pozdrowienia

Vindex