Re: MONSTER 3D vs. STB VELOCITY 128 czyli 3Dfx contra NVidia RIVA 128

Autor: Piotr Marek Jr. (pmj_at_usk.pk.edu.pl)
Data: Mon 26 Jan 1998 - 16:51:59 MET


Vindex <vindex_at_friko.onet.pl> wrote:
> On 22 Jan 1998 16:20:03 GMT, "Piotr Marek Jr." <pmj_at_usk.pk.edu.pl>

> > primo:
> > karty na 3dfxie (te 4 i 6mb) moga wyswietlac Q2 wylacznie
> > maksymalnie w 640x480. zadne tam 800x600 bo musialy by miec
> > 8mb.
> >

> Sorry Yoonior ale nie masz racji - 3Dfx (np Monster) dziala max. w
> 640/480 tylko dlatego ze ma 2MB framebuffer - Obsidian rowniez na 3Dfx
> moze np dzialac w 800/600 w Quake'u. W zwiazku z tym jesli karta
> przeznacza cala pamiec na framebuffer (a tak robi Riva i PowerVR)
> ciagnac textury po PCI lub AGP to nie widze zadnego problemu w
> uzyskaniu wyzszych rozdzielczosci - jak po wplywa na szybkosc to juz
> inna sprawa :)

        tak, ale biorac pod uwage "klasyczna" budowe kart na 3dfx
        to znaczy [pamiec fmb+pamiec tm] = cala pamiec to w zasadzie
        obaj mamy racje ;) bo:
        - 800x600 bo musialy by miec 8mb (mam na mysli 4+4).
        - 640/480 tylko dlatego ze ma 2MB framebuffer (to przeciez
        o tym wlasnie mowie - jakby mial 4 to by mial 800x600 z Z-buff)

YoonioR

= / \ =-=-=-=-=-=-=- P i o t r M a r e k , J r . -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
  \ Q / QUAKE.ORG.PL yoonior_at_quake.org.pl
    V Quake w Polsce http://www.quake.org.pl/
=-= | =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- Y o o n i o R -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 16:57:40 MET DST