Re: Skaner SCSI nie chce dzialac :( _BO_NIE_MA_PRAWA_ :-o

Autor: Rafal Bulacinski (rafal_at_longman.com.pl)
Data: Thu 22 Jan 1998 - 18:14:53 MET

On Thu, 22 Jan 1998 10:42:06 +0000, Grzegorz GRYC <XgYgZ_at_robobat.com>
wrote:

> [...]
>Mówiac prostacko terminatory (oporniki) sluza do wygaszania sygnalów na
>koncach magistrali, zeby nie biegaly w kólko z przesluchami ;-)
>OK
>Sorry
>Z rozpedu moze nawrzeszczalem na Ciebie zbyt pochopnie, ale na
>kontrolerach Wide SCSI na osobnej karcie sa zawsze _TRZY_ wyjscia :
>jedno zwykle i dwa wide, w tym jedno na sledziu.
>Po prostu nie pomyslalem ...

>Tzn. jesli topologia magistrali wyglada tak :
>Terminator - JAZZ - tasma50 - KONTROLER - tasma68 - HDDSeagate - tasma68
i dalej dwa warianty:
>- kabel - skaner(we:Centronics); we:pin25 jest puste
lub
-kabel-przejciowka=TERM.-skaner(we:Centronics); we:pin25 jest puste
To drugie, wnioskuje, jest bledne. Tylko dlaczego terminator wyglada
jak przejsciowka-przedluzka???
Powinienem kupic term. pin25??
[cut]

>Dalej bede pisal tylko o przypadku pierwszym.

>Kontroler wyczuwa automatycznie, czy jest w srodku magistrali, czy nie i
>odpowiednio wylacza lub wlacza wewnetrzny terminator.
>Bardzo mile.
Ale kiedy jest w srodku, a kiedy na koncu:
- jesli podepne pod SCSI II (pin 50) cos i pod wide(68) to jest w
srodku?
- zawsze jest w srodku
- zawsze jest na koncu, a SCSI II i wide to dwa logicznie zupelnie
oddzielne kontrolery??
>-=[Ciach]=-

>COOO ... ?!?!?!
>"przez terminator" :-o
>Dopiero teraz to zauwazylem przegladajac ostatni raz przed wyslaniem.
>Naprawde _PRZEZ_ ???
>Patrz uwagi o tym samym prawie na samym koncu.
>Chyba mamy winnego !
Dokladnie ___przez___!!!!!!! Patrz wyzej.
>BTW : Jakby w szkole byla jeszcze lacina, to by Ci sie od razu
>skojarzylo z koncem, a dopiero potem z filmem "Wykańczacz" ;-)

>No to powinno byc :
>kabel do sledzia - skaner - terminator
Czyli, jeszcze raz - kupic terminator 25pin, a centronic na polke??
>Widzisz, widzialem juz skanery, które nie chcialy gadac z Adaptekiem
>2940 (ten sam typ chipsetu, co twój), a na prosciaku w stylu 1505 lub
>jeszcze gorszym poszlo od kopa
>Moze winna jest jakas rewizja BIOS lub inne czary ;-)
Ze skanerem dostalem AHA1505 - ale nie chcialbym go instalowac.

><Off topic> ;-)
>Widzisz, trudno czasami sie dogadac, jesli informacje wyjsciowe nie sa
>dokladne.
>Nie podales kilku szczególów, a ja to sobie zinterpretowalem na swój
>sposób ale i tak to, co podales bylo na tyle dokladne, ze mozna bylo
>zaczac gadac
><\Off topic> ;-)
Ja tez sie troche zniecierpliwilem. Sorri. Ale moze kiedys przyjda
takie czasy, ze SCSI bedzie P&P ;)
>_ZARAZ_ _ZARAZ_ :-o
>
>CZY DOBRZE ZROZUMIALEM, ze dales terminator _MIEDZY_ kabel i skaner :-o
Wyglda jak przedluzka: ma we i wy.
>Terminator, jak sama nazwa wskazuje musi byc _NA_KONCU_, to oznaczy, ze
>powinienes kupic terminator na SCSI 25pin (to podobne do RS)
>Staraj sie kupic terminator aktywny, a nie pasywny.
>
>Przedtem, na glupiego, sprawdz, czy ten skaner nie ma terminatora
>wewnetrznego i, ewentualnie jakichs przelaczników do niego.
Nie ma na pewno - sprawdzalem w instrukcji