Re: Zgrywanie plyt CD za pomoca karty dzwiekowej

Autor: marszu (krak1013_at_krak.net.pl)
Data: Fri 16 Jan 1998 - 13:36:21 MET

Kazimierz Debski <kazdeb_at_chemia.pk.edu.pl> napisał(a) w artykule
<69n4uq$iv6$1_at_info.cyf-kr.edu.pl>...
> Witam,
>
> Moj CD-ROM (Acer 655A 5x) nie pozwala na czytanie sciezek dziwekowych z plyt
> CD. Posiadam jednak karte dzwiekowa (SB 32) i przyszedl mi do glowy pewien
> pomysl. Mianowicie, moglbym nagrywac plyty jako WAV-y poprzez karte i
> oprogramowanie do niej. Nurtje mnie tylko jedno pytanie: czy temu procederowi
> towarzyszy utrata jakosci a o ile tak to jaka?
>
> Kazek

   Przy dobrym samplerze/resamplerze karty dzwiekowej, i poprawnym ustawieniu pozimu
samlowanego dzwieku(bardzo wazne) roznica powinna byc pomijalnie mala.
Znacznie wieksze znieksztalcenia (o kilka rzedow wielkosci) wprowadza sam
proces kompresji metoda MP3.
Realna korzyscia ze stosowania ripperow jest szybkosc z jaka to robia -
zdarza sie ze kilkunastokrotnie wieksza niz standardowych odtwarzaczy plyt CD.

ms