Re: Bios na Zappie i podciaganie procka.

Autor: Zebacz (zebacz_at_iname.com)
Data: Wed 14 Jan 1998 - 19:40:09 MET

Tomasz Jaromin napisał(a) w wiadomości:
<01bbea2f$124fc200$LocalHost_at_jaro>...
>Mam P 133 i plyte Intel Zappa z bardzo starym biosem, ktory nie pozwala mi
>podciagnac procka powyzej 133 Mhz :( Wieksze czestotliwosci nie sa w ogole
>dostepne na przelacznikach.
>
>Jaro

Nie jestem pewien, ale obilo mi sie o uszy, ze mozna ta plyte przetaktowacna
wyzsze czestotliwosci. Jak dobrze wiesz sa 3 DIP-swiche do
ustawianiaczestotliwosci (nr 6-mnoznik, 7,8- taktowanie). W opisie
oryginalnym (he,he,he - wydanym przez Optimusa) panowie z wyzej wymienionej
firmy zapomnieli nawet napisac ze mozna taktowac procesor czestotliwoscia 66
MHz (DIP 7- OFF, DIP 8- ON). Zwroc uwage na zworke J1K1 (Recovery Boot
Enable). Tylko polowa tej zworki jest opisana, druga jej czesc opisana jest
jako Not a jumper. Podobno zabawa z ta nieopisana czescia zworki
przynosi efekty w postaci przestawienia mnoznika na x2,5 i x3.
Niestety mam P90 i zadnych mozliwosci wyprobowania powyzszej teorii. Zycze
udanych eksperymentow, jesli uda Ci sie to rzuc to na liste dla potomnych. Z
tym upgradem Biosu to chyba bujda.
A tak poza tym, czy ktos z Was wie w jaki sposob wylaczyc COM w biosie, zeby
W'95 do nie zobaczyl - straszne problemy z konfiguracja modemow.

Tatarski Sławomir: zebacz_at_iname.com