Re: Backup

Autor: Maciej W. Rozycki (macro_at_amg.gda.pl)
Data: Mon 12 Jan 1998 - 16:38:10 MET

On Sun, 11 Jan 1998, roman_at_silesia.pik-net.pl wrote:

> Jedyne co mnie naprawdę boli w ZIPie, to koszt nośnika :'(
> Wielką przyjemnością jest natomiast to, że na ponad 50 dyskietek, jakie kupiłem
> łącznie, jeszcze ani jedna mi nie zastrajkowała. Od dwóch lat robię pełne
> backupy na dwóch tych samych zestawach dyskietek bez najmniejszych problemów.

 Tego by jeszcze brakowalo, zeby Ci dyskietka ZIP strajkowala. Przeciez
naped robi automatyczne remapowanie blednych sektorow (podobnie jak np.
robia to dyski twarde). Przy uzyciu odpowiedniego programu mozesz sobie
obie tablice polozenia blednych blokow wyswietlic (tablice producenta i
tablice uzytkownika). Swego czasu obejrzalem sobie ze cztery dyskietki w
ten sposob. Wszystkie mialy po ok. 20 bledow fabrycznych, zas jedna miala
dodatkowo jeden blok "nowy" -- po ok. dwoch miesiacach uzywania. Ile
dysk ma blokow nadmiarowych -- nie pamietam.

 Jesli Cie ten program interesuje, to jest to 'scsiinfo' dostepny dla
Linuxa (naprawde polecam dla urzadzen SCSI -- ZIP rownolegly to tez SCSI).

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+        e-mail: macro_at_ds2.pg.gda.pl, PGP key available        +