Re: Jeszcze raz o moim 0202122

Autor: Tomasz Spyrczak (cbsman_at_polbox.com)
Data: Sun 04 Jan 1998 - 12:14:42 MET

At 13:21 3.01.98 +0100, you wrote:
> No nie dam sie tak latwo wyrzucic. Kilkukrotnie zadawalem pytanie,
>zawsze bez odzewu. Jak to jest, ze przy fabrycznych ustawieniach
>mojego ZOOM'a 34I+ (33600) nie dostaje zadnego odzewu ze strony
>modemu TPSA (no, moze poza tym piskiem). Zazwyczaj nie dochodzi do
>zadnej negocjacji predkosci polaczenia, w najlepszym wypadku wyciaga
>nedzne 21600 czasem 24000, ale co z tego, jezeli nie moge wpisac
>"ppp", bo dostaje ze 2-3 wielkosci ekranu smieci.
> Fabrycznie ustawiony modem jest na V.34 oraz automatyczna negocjacje
>protokolu i predkosci. Jedyna metoda jest WYMUSZENIE protokolu V.32
> [...]

Ten kto tak mowi (o tym V.FC) musi byc 'normalnym inaczej' bo zoom v.34i+
ma zaimplementowany protokol v.fc. W Koszalinie sprawa jest taka, ze tam sa
lipne linie i lipna centrala. Znam (osobiscie) sysopow koszalinskich bbsow,
co z inetem i innymi miastami lacza bez problemu na min. 21000 i wszystko
jest spox. Ja za to dialuje ze Swidwina (do Koszalina) i linia jest tak
zla, ze musze wymuszac laczenie na 14k4 (przez s37=11) zeby nie bylo
problemow przy 0202122.
Przy kiepskich liniach i dobrym modemie na jednym koncu (np. tak jak to
jest z 0202122) handshaking jest robiony czesto na wieszy speed niz jest
to mozliwe. Objawia sie to albo bezowocnym czekaniem zaraz po hendszejku -
kilkadziesat sekund, pozniej rozlaczenie; albo smieciami.
Oczywista, na szybsze polaczenie tez jest sposob. Np. jak dzisiaj sciagalem
poczte to mialem 21600. Otoz po tym jak mi sie pokazalo okno terminala,
wywalaly mi sie oczywiscie smieci, ale zauwazylem w nich normalne napisy od
telekomucha, i to nie uszkodzone - po prostu migaly gdzies tam w tych
smieciach. No to ja zaraz wstukalem ppp i ppp, chlast f7 i dziala, na
21600, na takiej lini, ze z drugim zoomem w Koszalinie wyciagam max. 12000.
A, nastepne poleczenie bede jeszcze robil z zaznaczonym 'uzyj kontroli
bledow - potrzebne do polaczenia' w ustawieniach dial-up z 0202122.

Tomek 'CBS' Spyrczak
cbsman_at_polbox.com