Re: Gravis Ultrasound Max

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 04 Jan 1998 - 00:39:04 MET

Grzegorz Szyszl/o <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> writes:

> chcesz powiedziec ze karta sama w sobie potrafi odtworzyc probke 16bit,
> lecz driver nie potrafi ?

Nie probke. Potrafi odtworzyc probke 16-bit.
Problem jest w tym, ze drivery GUSa pod W95 (oraz playfile, czy jak
mu tam, pod zwyklego DOSa) nie potrafia odtworzyc 16-bitowego WAVa.
Byc moze nie kazdego, ale akurat tych, ktore ja mam, a ktore sa
odtwarzane przez driver SB, nie potrafia.

Zreszta... rzeczywiscie, niektore WAVy 16bit odtwarza. Ale faktem
jest, ze te, ktorych nie odtwarza, sa odtwarzane przez SB bez problemu.
Moze to jakis nowy/stary format, nie wiem.

> nawet stare gusy potrafia
> 1. pod dosem, np. cubic playerem odtwarzac 16bit wav

Cubic player, jakby to powiedziec, chyba nie nadaje sie jako driver
pod W95 :(

> jak to mozesz sprawdzic ? prosto. masz jakiegos wav'a ?
> wiec na amplitudzie zrob 'maximize', potem zmniejsz amplitude 300 razy,
> podglosnij sobie wszystko na maxa i posluchaj czy cos bzyczy, czy to tylko
> szumy.

Niezaleznie od amplitudy dostaje, ze wave device nie moze odegrac
tego pliku :(

--
Krzysztof Halasa