Re: Gravis Ultrasound Max

Autor: Grzegorz Szyszl/o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 03 Jan 1998 - 13:59:07 MET

Krzysztof Halasa <khc_at_intrepid.pm.waw.pl> wrote:

>Tak.
>
>Natomiast prawda jest, ze GUS nie odtwarza 16-bitowych WAVow. To nie to
>samo co nieodtwarzanie 16-bitowych probek - po prostu software/drivery
>Gravisa nie rozumieja formatu 16-bit WAV.

>Krzysztof Halasa

chcesz powiedziec ze karta sama w sobie potrafi odtworzyc probke 16bit,
lecz driver nie potrafi ?

blad.

nawet stare gusy potrafia
1. pod dosem, np. cubic playerem odtwarzac 16bit wav
2. pod zwykla wingroza 3.11 tez to robi. przy nagrywaniu udaje ze ma 16bit,
    lecz tworzy 16bitowego wav'a (jak lepsza karta, nagrywa 16bit).
3. pod os/2 tak samo jak p.2.

jak to mozesz sprawdzic ? prosto. masz jakiegos wav'a ?
wiec na amplitudzie zrob 'maximize', potem zmniejsz amplitude 300 razy,
podglosnij sobie wszystko na maxa i posluchaj czy cos bzyczy, czy to tylko
szumy.