Re: Siec BNC, jej zasieg i dzialanie ...

Autor: Marcin Leyk (martini_at_amg.gda.pl)
Data: Sat 03 Jan 1998 - 02:00:40 MET

Lukasz Jozwinski - Lublin wrote:

> Wiem ze niby zasieg BNC to 185 metrow, a na 3comach ponad 300, ale czy
> jest to dlugosc calej siec czy odleglosc miedzy poszczegolnymi kartami
> po drodze ???

Jest to rozmiar maksymalnego segmentu , czyli od terminatora do
terminatora.

> Jesli to dugie to czy komp po drodze ma byc wlaczony czy nie ??
> Choc mysle ze to pierwsze ...
> I jeszcze jedno, ale w sumie to samo czy jak komp na srodku jest
> wylaczony to pozostale po obu jego stronach moga sie bez problemu
> porozumiewac (odl. ok. 110 m) ???
> Mialem ostatnio mala siec w domu, ale jakos nie mialem czasu
> sprawdzic...

To jet polaczenie rownolegle "pasywne" - wystarczy ze w jednym segmencie
beda dwa aktywne urzadzenia - wlaczone do pradu - i beda chcialy ze soba
gadac...

> Czy na skretce zasieg jest wiekszy ???

Nie. Mniejszy 100m.Wieksze "zasiegi" osiaga sie w 10BaseT ("BNC"?)
stosujac repeatery laczace segmenty lub bridge. Max ilosc repeaterow
wynosi bodajrze 5, ale nie jestem pewien. Innym rozwiazaniem jest
zastosowanie lacz swiatlowodowych.

--
        Marcin Leyk  (martini)   \/\/  Webadmin on www.amg.gda.pl