Re: Siec BNC, jej zasieg i dzialanie ...

Autor: Darek Knopiński (knop_at_free.polbox.pl)
Data: Sat 03 Jan 1998 - 21:16:42 MET

Lukasz Jozwinski - Lublin napisał(a) w wiadomości:
<34ad7720.3332784_at_news.lublin.pl>...

>Wiem ze niby zasieg BNC to 185 metrow, a na 3comach ponad 300, ale czy
>jest to dlugosc calej siec czy odleglosc miedzy poszczegolnymi kartami
>po drodze ???

Jesto długość segmentu liczona od terminatora do terminatora.

>Jesli to dugie to czy komp po drodze ma byc wlaczony czy nie ??

Muszą być włączone tylko te komputery, które chcą się porozumieć.
>Choc mysle ze to pierwsze ...
>I jeszcze jedno, ale w sumie to samo czy jak komp na srodku jest
>wylaczony to pozostale po obu jego stronach moga sie bez problemu
>porozumiewac (odl. ok. 110 m) ???

Tak, nie ma żadnych problemów (oczywiście jeżeli wszystkie połączenia kabli
i same kable są w porządku.

>Mialem ostatnio mala siec w domu, ale jakos nie mialem czasu
>sprawdzic...
>
>Czy na skretce zasieg jest wiekszy ???

Na skrętce maksymalna długość odcinka kabla wynosi 100 m i jest liczona od
karty sieciowej do koncentratora (ang. Hub). Przy skrętce koncentrator jest
niezbędnym urządzeniem, aby sieć mogła działać. Osobiście przez 9 miesięcy
byłem uzytkownikiem i drobnym administratorem sieci osiedlowej przy uzyciu
cienkiego Ethernetu. Stale były problemy z kablem i trójnikami (oczywiście z
naszej winy), więc postanowiliśmy postawić koncentrator i wszystkich
użytkowników podpiąć do niego. Do tej pory podpięliśmy 3 użytkowników i
wszystko działa znakomicie. Pozostali są wtrakcie podłączania.
Jeżeli będziesz chciał wiedzieć coś więcej to napisz na grupę lub na mój
e-mail.
Name: Darek Knopiński
Mailto: knop_at_free.polbox.pl