Re: Rozne pytania

Autor: Tomasz Hołdowański (mordazy_at_SPAMSUCKSfriko2.onet.pl)
Data: Sat 03 Jan 1998 - 00:37:13 MET

At 22:32 98-01-02 +0100, you wrote:
>Zlozylem pare dni temu komputer ATX'owy.
>Dlaczego resetujac za pomoca trzech kroli wylacza sie zasilanie (HDD) ?
Chciales ATXa, masz ATXa ze wszystkimi jego "urokami". Ja was ludzie nie
rozumiem po co wy sie pchacie w te plyty (i obudowy)? Jesli to badziewie
stanie sie ogolnie akceptowanym standardem, to ja jestem Anna Ingeborga
Klopstock. Nic toto nowego nie wnosi poza portami na plycie i nieco innym
rozmieszczeniem ukladow, co mozna zrobic i bez podpinania sie pod ten
poroniony pomysl. Ekologiczne? Energooszczedne? ROTFL. ATX- y, ktore
widzialem, mialy dodatkowy, trzeci wentylator. Stabilniejsze od starszych
AT? bardzo watpie. Widzialem kiedys inna propozycje: mianowicie obudowa ma
swoj wlasny kawalek plytki z portami dyskow i flopa, gniazdami na RAM i
slotami ISA i PCI no i gniazdami do podlaczenia wlasciwej pytki na "tacce"
, na ktorej bylby tylko procek i chipset. CUDO! Wymiana plyty - 15 sekund.
Zagospodarowanie przestrzeni: kasa minitower nagle okazuje sie olbrzymia i
mozesz w niej pomiescic nie 2 ale 3 i 4 zatoczki 5,25`, ze o miejscach na
twardziele nie wspomne. Ech, nie chce mi sie dalej pisac...

>Co dolega Windzie OSR2, ze nie umie obsluzyc dwoch systemow ?

No coz... instalujac OSRake2 powiedz staremu dobremu DOSowi pa pa...
Przyczyna wywalki systemu: FAT32. Jest niekompatybilny z DOSem ponizej 7.0
:-), wiec zeby uniknac bajzlu na dysku, nowa Winda nie ma obslugi starej
DOZy (nawet jak zalozyles FATa16), mimo ze w menu niby jest. Moja rada: ze
starego DOSa zrob tylko dyskietke startowa z driverem Cd-ka, fdiskiem i
formatem a jeszcze lepiej wez taki dysk z OSR-em od kumpla, zrob sobie
FATa32 i zainstaluj Winde. przy odpowiednim ustawieniu wszystkiego bedziesz
mial swojego DOSa, tyle ze 7.0. Ja mam tak od roku i nie widze wielkiej
roznicy (Jak nie wiesz jak co ustawic wal na priva).

>Jak dlugo powinna wgrywac sie Winda ?

To tez kwestia ustawien: wielkosc SWAPa, CACHE`a i innych pierdul. Poza tym
pewnych rzeczy (jak na przyklad praw fizyki) nie da sie tak znowu latwo
przeskoczyc...

>Mam wielkie klopoty z CDROM'em Samsung 2430.

No i tak to wlasnie jest... Albo masz szybki naped, albo taki, co Ci
wszystko przeczyta. Jesli ktos twierdzi, ze ma jedno i drugie, to po prostu
ma dwa CD-ki. No, moze trafil mu sie extra egzemplaz (z tych tanszych),
albo wydal troche wiecej na 12-ke Creativa albo innego Pioneera, albo ma
Plextora SCSI. Niestety, wyglada to tak, ze im szybszy CeDek, tym bardziej
"piratoodporny". Dlatego osobiscie nie widze sensu kupowania czegokolwiek
szybszego niz 8-ka sredniej firmy i 12-ka, gora 16-ka BARDZO dobrej. A sam
mam moja ukochana 3-czke MITSUMI, ktora czyta mi wszystko lacznie ze
starymi "winylami" z piosenkami Franka Sinatry :-)
A poza tym czego czlowieku oczekiwales od Chlamsunga? przeciez to koreus!...

Pozdrowionka,
Mordazy von BinHex

                            mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl
                       ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA