Re: !!!!!Rozmawialem z czlowiekiem z TPSA!!!!!!!!!

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 01 Jan 1998 - 19:00:54 MET

On Wed, 31 Dec 1997 22:36:06 -0800, Zebrowski wrote:
>Caly pic polega na tym, ze TPSA jest compania telefoniczna i jednoczesnie
>ISP, natomiast w Kanadzie telefoniczna kompania nie zajmuje sie ISP.
>[...] Sprawa latwiejszego i tanszego
>dostepu do internetu w Polsce polega (tak mi sie wydaje) na zmianie
>ustosunkowania sie do ISP. Wiecej ludzi zacznie uzywac ISP (tutaj mysle o
>organizacjach z poza TPSA) - ISP zacznie kupowac wiecej (hurtowo) od TPSA i
>dalej ceny stana sie bardziej konkurencyjne a i w koncu ktos zacznie
>oferowac bezlimitowy dostep tez.

Nie tak szybko. TPSA jest niestety firma telefoniczna i jednoczesnie
ISP, w dodatku zajmuje sie tez uzytkownikami koncowymi. Poniekad
slusznie, bo nazwa "telekomunikacja ..." do czegos firme zobowiazuje.

Niestety - takie polaczenie powoduje ze TPSA, byc moze poczatkowo bez
zlej woli, ale w podrecznikowy wrecz sposob wykorzystuje swoja
monopolistyczna pozycje w celu niszczenia konkurencji.
"Internet jest za darmo, placi sie za telefon". I zadna zmiana
myslenia nic tu nie pomoze - telefony jak byly drogie tak beda,
a "internet za darmo" skaze ludzi na korzystanie z uslug TPSA -
czasem dobrej jakosci , innym razem "wiecznie zajete, jak sie
dodzwonie to nic nie odpowiada, no i jest tylko 28800, a ja mam modem
56k".

Prawdziwa zmiana zajdzie jak TPSA wyrosnie konkurencja na polu
telefonii, ewentualnie Urzad Antymonopolowy wymusi obnizenie cen
uslug lub rozbicie telefonii od ISP.

>PS - Sprint Canada $21.95 Can za miesiac, 56k bezlimitowo.
>PS1 - Sprint Canada nie jest firma telefoniczna - jest brokerem uslug
>zwiazanych z telefonia.

A co z cena za telefonowanie? Wliczone w owe 22$, czy jeszcze wypada
doliczyc 23$ ?

J.

P.S. 22+23$ = ~120zl = godzinka internetowania kazdego dnia w TPSA..