Re: Problem z CD-ROM'em

Autor: Mariusz Mantel (mantel_at_zeroreklamy.kki.net.pl)
Data: Sun 28 Dec 1997 - 01:39:28 MET

"Michał Piotrkowicz" <moll47u_at_ic.com.pl> wrote:

> [...]
>A oto punkt z gwarancji firmy Speed Computer (DynaTec Group
>International)
>
>[...]
>"2. Wady lub uszkodzenia ujawnione w okresie gwaracji będą bezpłatnie
>usunięte lub - w razie potrzeby - nastąpi wymiana niesprawnego
>elementu na wolny od wad, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty
>dostarczenia sprzętu do naprawy. W przypadku konieczności wymiany
>całych podzespołów, lub naprawy u producenta termin ten może ulec
>przedłużeniu o czas niezbędny do sprowadzenia elementów zastępczych,
>lub transportu do producenta i z powrotem "

Podpisales to?... Punkt ten daje serwisowi praktycznie nieograniczony
czas na naprawe :( Ale nie wiem, na ile ten punkt ma wiazaca Ciebie
moc prawna. Nie przypominam sobie, aby istnial przepis mowiacy o
maksymalnym mozliwym czasie trwania naprawy... Ale moze prawnicy sie
wypowiedza.

>O ile mi wiadomo napędów CD-ROM się nie naprawia - bo jest to nie
>opłacalne!! Pracowałem przez wakacje w serwisie komputerowym i
>wszystkie wadliwe cd-romy wymienialiśmy na nowe lub innego producenta.

Zasada jest jedna: firma sprzedajaca jest cacy do momentu, gdy dasz
sprzedawcy kase do reki. Co sie potem dzieje z Toba i zakupionym
sprzetem - nie obchodzi go (vide: optimus). Sam mialem niedawno takie
przejscia z serwisem Sony (Pol-Audio w Wawie), ze nie uwierzylbys. Sam
bym w to nie uwierzyl, gdyby mi ktos cos takiego opowiedzial :( Ale to
sie na szczescie zmienia - firmy zauwazaja, ze nie oplaca sie na
dluzsza mete oszukiwac i olewac klienta, wiec masz mala szanse, ze w
poniedzialek pani postawi Ci na biurku nowy naped.

>A jeśli pani w poniedziałek poinformuje mnie że napęd jest w Niemczech
>i jest aktualnie naprawiany - mam w to uwierzyć?

No coz - czy w to uwierzysz, czy nie - Twoja sprawa. Ale watpie, abys
byl im w stanie udowodnic, ze akurat ten Twoj naped maja tutaj na
miejscu.

--
Mariusz