Re: UltraDMA, pamiec - dwa pytania

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Sat 27 Dec 1997 - 21:03:59 MET

> a) Czy zwykly HD bez UDMA pojdzie na nowym chipsecie bez problemow, ew. czy
> mozna laczyc UDMA i zwykly HD w konfiguracji Master - Slave na jednym kanale
> EIDE?

tak, bedzie dzialal bez problemow i pojdzie na jednym kanale z dyskiem
udma. pozostaje kwestia czy to ma sens (zawsze proponuje grupowac
urzadzenia ide wg. wydajnosci jesli juz nie mozna uniknac wykorzystywania
kanalu przez wiecej niz jedno urzadzenie). jesli myslisz o udma to
oczywiscie pozostaje ci chipset 440LX a wiec:

> b) Czy bede mogl wykorzystac zwykla pamiec EDO ze starej plyty (4SIMMx16MB),
> czy konieczny jest SDRAM lub cos jeszcze innego?

nie. nie widzialem jeszcze plyty na 440LX ktora supportowalaby zwykle
SIMMy. podobno sa juz takie konstrukcje, ale w dobie obecnych cen SDRAM
nie bardzo wiem czy jest sens... zwlaszcza ze zastosowanie sdram daje
jakis wzrost wydajnosci... kupujac pentiumII warto zadbac, by i inne
podzespoly byly na podobnym poziomie. inaczej wyjdzie ci to co geniuszom z
pcm - ze komputer z pentiumII dziala tylko kilka % szybciej w testach
aplikacyjnych niz analogiczny pentiumMMX...

karpio