Re: Cable Select - Help

Autor: Romuald Szcześniak (romeksz_at_spamfilter.priv.onet.pl)
Data: Sat 27 Dec 1997 - 02:34:53 MET

Nick napisał(a) w wiadomości:
>Cala sztuczka polegala na tym ze jedna z duzych firm komp.(nie pamietam
>ktora) wymyslila takie cudo,zeby ulatwil zycie niekumatym pecetowcom.

Stosował to "Compaq", aczkolwiek nie wiem czy oni to wymyślili...

>CS-Cable Select -byla to po prostu zmodyfikowana tasma IDE(taka jak do np
>HD),pod ktora podpinalo sie 2 urzadzenia (np HD i cdek) i ustawialo na
>kazdym CS.
>Mialo to spowodowac ze urzadzenia sie same dogadaja ,kto master a kto
>slave.

ROTFL ;)))))
Nie rób człowiekowi wody z mózgu !!!
Same się dogadają ;>>>

Oczywiście można ustawić zworki obu twardych dysków na "cable select".
Potrzebny jest do tego lekko zmodyfikowany kabel transmisji danych, w którym
wszystkie trzy wtyczki krawędziowe nie są połączone poprzez 40-stykową
wstęgę płaską standardowo (jeden do jednego).
Styk 28. winien być podłączony do masy kontrolera twardego dysku oraz musi
być przecięty za pierwszym wtykiem.
Dzięki temu, twardy dysk podłączony pierwszą wtyczką będzie automatycznie
eksploatowany jako master (nadrzędny), a drugi jako slave (podrzędny).

I to by było na tyle...

-----
      pozdrowionka...
  romeksz_at_priv.onet.pl