Re: Protest przeciw zmianie stawki na 22%

Autor: Michal Jaskolski (jj_at_gdansk.sprint.pl)
Data: Sun 21 Dec 1997 - 21:36:54 MET

Dnia Tue, 16 Dec 1997 21:26:14 GMT, lbajon_at_sgh.waw.pl (Łukasz Bajoński)
napisał(a):

>Marcin Maruta <mmaruta_at_km.com.pl> napisał(a):
>

>/> > Nie, nie beda. Nikt nie bedzie. Ale jak na razie SLD wprowadzila pare
>/> > ustaw, ktore mi sie podobaja, a boje sie ze AWS wprowadzi cos na
>/> > ksztalt panstwa koscielnego.
>/> >
>/> >
>/>
>/> Co przez to rozumiesz - zarzut czesty ale bez precycyzyjnych argumentow.
>
>1. Konkordat
A konkretniej?

>2. Częściowo wynika z 1. - dotowanie kleru z państowych pieniędzy
Hmm... Wprowadzenie podatku kościelnego byłoby jednak dobrym pomysłem.
Wreszcie okazałoby się ilu w Polsce mamy wierzących ;-)

>3. Indoktrynacja dzieci już w przedszkolach
?
Chyba rodzice jeszcze mają prawo do decydowania, czy ich dzieci mają
brać udział w lekcjach religii, czy też nie...

>4. Nierówność kleru wobec prawa
Z tym się całkowicie zgadzam - przykładów nie trzeba szukać daleko...

>5. Ostentacyjne wyznawanie wiary przez rządzących
Nie mam nic przeciwko temu. Czy zdajesz sobie sprawę jak to wygląda w
USA? Tam nikt nie robi sensacji z tego, że prezydent lub inny polityk
otwarcie mówi o swojej wierze niezależnie od tego, czy jest katolikiem,
protestantem czy Żydem.

>6. Jedynie słuszne programy w TV
Możesz obejrzeć i "Ziarno" i "Kabaret Olgi Lipińskiej".
A stacje prywatne? Leci jeszcze "Playboy Late Night" ? ;-)

>7. Cenzura przeciwnych klerowi pism
To juz wiem, dlaczego w najbliższym kiosku nie można juz kupić NIE,
"Trybuny", "Wyborczej" i Sceret Service ;-)
Jak wyobrażasz sobie cenzurę w dobie Internetu???

>8. Zatrudnianie wyłącznie po uzyskaniu pisemka od proboszcza o
>nienagannej moralności
Zatrudnianie gdzie? Nie chciałbym pracować w firmie / instytucji, która
takiego pisemka wymaga, mimo że jestem wierzący.

>9. Odmowa pochówku niewierzącym
Z tego co wiem, to wg. konkordatu niewierzący mogą zostać pochowani na
cmentarzu katolickim, jeśli w najbliższej okolicy nie ma innego. Więc w
czym problem?

>Wymieniać mógłbym jeszcze długo ...
Prosimy...

>Punkty 1-5 już działają lub będą działać za parę tygodni, następne są
>na razie w fazie planów i postulatów ...
>
>Czy te argumenty są wystarczająco precyzyjne, czy mam coś uprecyzyjnić
>?

Znowu ta demagogia. IMHO nie powinno się przesadzać ani w jedną (NIE),
ani w drugą (Radio Maryja) stronę. Każdy sam powinien wyrobić sobie
zdanie na każdą z wymienionych powyżej kwestii, a nie kierować się nie
mającymi pokrycia w rzeczywistości sloganami obydwu wrogich sobie
obozów...

Mimo wszystko, Wesołych Świąt

Michał Jaskólski

--
 << Ogonki 97 >> - konwerter polskich znaków w dokumentach HTML
        => http://www.gdansk.sprint.pl/~jj/apps/ogonki97/