Re: Jak podkrecic peceta na Max'a

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet6.pl)
Data: Fri 19 Dec 1997 - 21:27:42 MET

Thu, 18 Dec 1997 23:10:06 GMT, terpio_at_friko.onet.pl (Jacek Sitowski)
piszesz:

>Mam przede wszystkim do czynienia z tekstem, więc utworzyłem w Wordzie
>97 plik doc zawierający angielski tekst "Wojny i pokój" Lwa Tołstoja.
>Plik ten mierzy 6,5 MB i zawiera 2 657 301 znaków. Procedura testowa
>wyglądała następująco: uruchamiałem W95, następnie Worda, a w nim
>"Wojnę i pokój" i dokonywałem zamiany w całym tekście słowa "the" na
>"eht". Słowo "the" występowało w tekście 34531 razy. Następnie
>uruchamiałem ponownie komputer i tak 4 powtórzenia, z których
>obliczałem średnią, przy obu rodzajach swapa.
>
>Dynamiczny swap: 164 s
> [...]

Moim zdaniem wiesz wszystko. Jezeli operacje na Wordzie odpowiadaja
Twojej typowej pracy na komputerze, to widzisz co zyskujesz: niewiele
ale zawsze cos :-)

Jezeli wyniki sa powtarzalne, to wskazuje ze blad pomiaru jest maly,
czyli roznica w predkosci jest rzeczywista.

Co do prostszego testu, to mysle, ze takiego nie ma. Jestes w dobrej
sytuacji, gdy testujesz wlasny sprzet z wlasnym oprogramowaniem.
Gdybys chcial stworzyc test uniwersalny, to z pewnoscia bylby znacznie
bardziej skomplikowany. Podobno pomiar SpecInt95 na maszynie wzorcowej
trwa 2 dni :-)

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)