Re: odwzorowanie teczy na RGB

Autor: Pawel Pyk (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Wed 17 Dec 1997 - 12:00:19 MET

Mariusz Krukowski wrote:

> Chcialem tylko przypomniec ze na ekranie kineskopu jest
> absolutnie niemozliwe przedstawienie kolorow zawartych
> w prawdziwym spektrum (ani jednego z tych kolorow).

moze dokladnie trzy - kolory luminoforow

> Wszystkie proby moga doprowadzic jedynie do pokazania
> czegos _podobnego_ do spektrum.

Czuz ekran odzialywuje w ludzkim okiem, ktore tez nie odbiera
bezposrednio dlugosci fali, a jedynie
jej amplitude w trzeche seletywnych kanalach (mozna sie wiec spierac czy
to co widzi oko jest prawdziwym kolorem - bezposrednim odwzorowanie
dlugosci fali). Monitor nie jest z defincji zrodlem mochromatycznym, ale
oku jakosc to wystarcza. Poza tym tego typu odwzorowanie jest dosc
standardowe w grafice komputerowej np przy wyswietlaniu naprezen w
materialach. Znalazlem w literaturze, problem w tym ze w formie rysunku
i to bez wartosc. Oznacza to co najmniej zeskanowanie, a potem proby
dopasowywania funcji matematycznych (potrzebuje toto dla do najmniej 256
lepiej wiece, wiec nie chce tablicowac recznie, a zaloze sie ze jest to
w milionie miejsc.
PAwel